مهم‌ترین نکات در نگهداری استخر

لذت به شرط محافظت

اگر شانس لذت بردن از استخر به ویژه استخر رو باز را در محل زندگی خود دارید، برای اینکه از این تفریح سالم، لذتی پایدار را نصیب خود کنید، باید به استخر خود رسیدگی کنید. شنا کردن در استخر کثیف و جلبک‌زده نه‌تنها لذت‌بخش نیست، بلکه مشکلاتی را نیز برای سلامتی همراه خواهد داشت. در ادامه به مهم‌ترین نکات در خصوص نگهداری از استخر اشاره کرده‌ایم.
شیمی استخر را مرتب چک و بررسی کنید
«پ هاش» یا همان PH استخر را در ایام تابستان هفته‌ای یک تا دو بار و در فصل زمستان هر یکی دو هفته یک‌بار چک کنید. PH استخر باید بین ۷٫۲ و ۷٫۸ حفظ شود. هرچه PH پایین‌تر به سمت عدد ۷ باشد، استخر شما به میزان کلر کمتری نیاز خواهد داشت. چرا که وقتی PH بالا می‌رود، اثربخشی کلر کمتر و کمتر می‌شود، به همین دلیل است که بسیاری از مصرف‌کنندگان تنها به اضافه کردن میزان کلر عادت کرده‌اند. کلر در PH 7 حدود ۵۰ درصد فعال است و در PH 8.0 حدود ۱۰ درصد فعال است. بنابراین، PH را مرتب کنترل کنید تا کمتر به کلر نیاز داشته باشید.
سطح استخر را هفته‌ای یک‌بار با اسکیمر پاک کنید
استخر خود را به یک اسکیمر خوب مجهز کنید. این ابزار کاربردی، در واقع حکم جارو را برای استخر دارد. با تمیز کردن مرتب سطح استخر این امکان را به آشغال‌های شناور روی سطح آب نمی‌دهید تا به عمق و کف آب نفوذ پیدا کنند. در غیر این صورت، مجبور خواهید بود آب استخر را مرتب عوض کنید.
سطح آب را چک کنید
سطح آب استخر باید نه خیلی بالا باشد و نه خیلی پایین. سطح مناسب آب استخر درواقع باید هم‌تراز وسط اسکمیر تعبیه‌شده در استخر باشد. اگر پایین‌تر از آن سطح است، ممکن است باعث خشک کار کردن پمپ و در نهایت سوختن آن شود. بالاتر بودن از آن نیز منجر به عملکرد نادرست و غیرصحیح در اسکیمر می‌شود. در واقع، در اسکیمر آشغال‌ها را در اسکیمر حفظ می‌کند.
محیط استخر را تمیز نگه دارید
سبزیجات، حیوانات و مواد شیمایی را از محیط استخر دور کرده و به خارج از آن انتقال دهید. نیترات ناشی از فضولات پرندگان و حیوانات حکم غذا برای رشد جلبک‌ها را دارند. گسترش جلبک در استخر نیز باعث دلزدگی از شنا کردن شده که در نهایت یک تمیزکاری اساسی را به شما تحمیل خواهد کرد.
هم نشینی اسید و کلر، ممنوع!
همیشه مواد شیمیایی را دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید. آن‌ها را در مکان خشک و خنکی قرار دهید. اسید و کلر را درست نزدیک هم نگه داری نکنید.
  
منبع www.tripsavvy.com
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;