منبع آلودگی هوا مشخص شد

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه نیروگاه شهید رجایی به عنوان منبع بزرگ آلودگی هوا مطرح است، گفت: در سال ۹۶ با توجه به مصوبه ای که دولت داشته است، نیروگاه شهید رجایی به صورت ۱۰۰ درصد باید از گاز طبیعی استفاده کند.


سیاوش شمسی پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: آب مهم ترین موضوع در حوزه محیط زیست انسانی استان است.


وی با اشاره به پایین آمدن سطح سفره آب های زیر زمینی خاطرنشان کرد: با اقداماتی که از ابتدای دولت انجام شده است از سال 91 تاکنون میزان افت سفره آب های زیر زمینی از 170 سانتی متر به 85 سانتی متر رسیده است.


شمسی پور با بیان اینکه کاهش منابع آبی زیر زمینی به اندازه یک متر یک دستاورد بسیار بزرگ است، تصریح کرد: کاهش منابع آبی زیرزمینی بزرگ ترین مشکل استان قزوین می باشد.

 

تشکیل ستاد احیای دشت قزوین


وی از تشکیل ستاد احیای دشت قزوین خبر داد و افزود: در قالب این ستاد دستگاه های اجرایی راهکارهایی برای برنامه های حفاظت و بهبود وضعیت منابع آبی ارائه خواهند کرد.

 

نیروگاه شهید رجایی گازسوز می شود


شمسی پور با بیان اینکه نیروگاه شهید رجایی به عنوان منبع بزرگ آلودگی هوا مطرح است، ادامه داد: در سال 95 میزان مصرف گاز این نیروگاه افزایش یافت و حدود 85 درصد از گاز طبیعی استفاده کرد و مابقی آن از سوخت مازوت بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال 96 با توجه به مصوبه ای که دولت داشته است، سوخت نیروگاه شهید رجایی به صورت 100 درصد باید از گاز طبیعی استفاده کند.


وی با بیان اینکه نیروگاه شهید رجایی یک موضوع ملی است، اظهارداشت: وزارتخانه های نفت و نیرو باید به این کاجرا ورود پیدا کنند.


شمسی پور یادآور شد: در حوزه محیط زیست طبیعی مشکلاتی را داریم که عمده آن به پروژه های عمرانی که فاقد پیوست محیط زیستی است، برمی گردد که منجر به جزیره ای شدن اکوسیستم ها خواهد شد.

 

پروژه های عمرانی باید پیوست محیط زیستی داشته باشند


وی با اشاره به ضرورت ارزیابی محیط زیستی پروژه های عمرانی گفت: پروژه های گازرسانی و یا برخی از پروژه های راه که در مناطق انجام می شود، آسیب های زیست محیطی در استان داشته اند اما در دولت اخیر تمام پروژه ها مشمول پیوست ارزیابی محیط زیستی هستند و تمام پروژه های عمرانی باید مجوزهای زیست محیطی را داشته باشند که این یک دستاورد بزرگ برای محیط زیست کشور است.


شمسی پور تاکید کرد: روی پروژه هایی که از گذشته در حال انجام بوده است، با رعایت ملاحظات محیط زیستی اقداماتی انجام داده ایم.

 

کنترل آنلاین حیات وحش در استان قزوین


وی با اشاره به دغدغه های محیط زیست حیات وحش، خاطرنشان کرد: در حوزه های حیات وحش نیز موضوع شکار و صید باتوجه به تعداد کم محیط بانانی که داریم یک موضوع مهم است.


شمسی پور تاکید کرد: درصدد هستیم تعداد نیروهای محیط بان را با کمک دولت افزایش دهیم تا سطح حفاظت را بالا ببریم و برای این کار از شیوه های نوین و از دوربین های حفاظتی و آنلاین استفاده می کنیم تا از منطقه حفاظت کنیم اما همچنان افزایش نیرو نیاز داریم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;