مشکل تجهیزات گرمایشی مدارس

 

 

 

 

 

 

KN2-10171

حداکثر در 30 درصد از مناطق کشور ساختارهای لازم برای نصب تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در مدارس وجود ندارد.

معاون توسعه، مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که اگر مدرسه ای را که ساختیم دچار مشکل فنی شود به آن ورود پیدا می کنیم افزود : اگر اشکال فنی در مدرسه ای پیش بیاید که موجب حادثه ای شود، باید پاسخگو باشیم لذا در جریان حادثه قرار می گیریم و آن را پیگیری می کنیم. مسلمی ادامه داد: آنچه وظیفه سازمان نوسازی است تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی و سرمایشی است اما متاسفانه در برخی مناطق با این مشکل مواجه هستیم که وقتی می خواهیم بخاری را حذف و تبدیل به موتورخانه یا پکیج کنیم با مشکل عدم وجود سامانه گاز رسانی در آن منطقه مواجهیم. وی با بیان این که در چنین شرایطی نگهداری مدرسه به عهده مدیر آن است افزود : در جاهایی که امکان ساخت موتورخانه، نصب شوفاژ و پکیج است، این کارها را انجام می دهیم. مسلمی به اعتباری حدود 24 میلیارد تومان که سال گذشته برای تجهیز وسائل گرمایشی و سرمایشی مدارس در نظر گرفته شد اشاره کرد و افزود: البته همه این اعتبار به سازمان نوسازی مدارس کشور داده نشد و تاکنون حدود 14 میلیارد از آن پرداخت شده است.

معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی خاطر نشان کرد: با این اعتبار در مناطقی که امکان داشته باشد بخاری را در مدارس حذف می کنیم و سامانه موتورخانه یا پکیج ایجاد می کنیم. مسلمی در پاسخ به این سوال که برای مناطقی در سطح کشور که ساختارهای آن اجازه نصب پیکج و موتورخانه را نمی دهند چه اقدامی انجام می شود افزود: در آن مناطق، آموزش و پرورش و مدیر مدرسه باید در نگهداری و استفاده از بخاری دقت داشته باشند، زیرا سازمان نوسازی در آنجا حضور ندارد. وی تاکید کرد: سازمان نوسازی وقتی مدرسه ای را می سازد و تحویل آموزش و پرورش می دهد دیگر حضورش در آنجا به صفر می رسد.

معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی با بیان این که از آنجایی که وجود بخاری های چکه ای در مدارس خطر آفرین است در طول سه سال گذشته بیش از 300 هزار بخاری کاربراتوری خریداری کرده ایم افزود: این تعداد بخاری ها را در اختیار مدارس گذاشته ایم که آن ها را جایگزین بخاری های چکه ای کنند تا خطر کاهش یابد. مسلمی در پاسخ به این سوال که در چند درصد از مناطق کشور ساختارهایی برای نصب تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در مدارس آماده نیست افزود: آمار دقیقی ندارم اما به نظر می رسد، حداکثر 30 درصد از مناطق کشور ساختارهای لازم برای نصب تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در مدارس آماده نیست

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;