كارخانه‌هاي توليدي نورد آلومينيوم

 

 

گروه كارخانه‌هاي توليدي نورد آلومينيوم (سهامي عام) به‌عنوان يكي از بزرگ‌ترين كارخانه‌هاي توليدكننده محصولات آلومينيومي در خاورميانه مي‌باشد، اين گروه در سال 1385 پس از بررسي‌هاي فراوان و انجام سرمايه‌گذاري سنگين اقدام به توليد ورق‌هاي كامپوزيت جهت نماي ساختمان نموده است.

 

 

 

 

گروه كارخانه‌هاي توليدي نورد آلومينيوم (سهامي عام) به‌عنوان يكي از بزرگ‌ترين كارخانه‌هاي توليدكننده محصولات آلومينيومي در خاورميانه مي‌باشد، اين گروه در سال 1385 پس از بررسي‌هاي فراوان و انجام سرمايه‌گذاري سنگين اقدام به توليد ورق‌هاي كامپوزيت جهت نماي ساختمان نموده است.

مصرف ورق‌هاي كامپوزيت آلومينيومي در تمام كشورهاي جهان به‌عنوان نماي ساختمان به دليل مزاياي فوق‌العاده آن به صورت امري رايج در آمده؛ به‌طوري كه توليدكنندگان اين محصولات در رقابت تنگاتنگ با يكديگر مي‌باشند. (و هر روز شاهد نوآوري در اين زمينه مي‌باشيم).

مصرف ورق‌هاي كامپوزيتي آلومينيوم از سال 1380 در كشور به دليل دوام، سبك بودن سازه و ايمني در مقابل زلزله توسط كارشناسان و صاحب‌نظران عرصه ساختمان توصيه گرديده است كه در مقايسه با سنگ، شيشه و آجر از ايمني بسيار بالايي برخوردار بوده و در مقابل سرما و گرما به علت عايق بودن مانع از اتلاف انرژي مي‌گردد. متاسفانه در تصميم اخذ شده توسط آن شوراي محترم هيچ نماينده‌اي از توليدكنندگان اين محصول كه به طور كامل هم بومي شده است، دخالت داده نشده و به اين جهت مي‌توان گفت كه در تصميم اخذ شده تمامي جوانب ديده نشده است. ممنوع نمودن ورق‌هاي كامپوزيتي براي مصارف كاربري‌هاي مسكوني و ايجاد تعرفه 10 درصدي براي اين ورق، يك اقدام غيركارشناسي بوده و باعث محروم شدن جامعه از مزاياي فوق مي‌گردد. از طرف ديگر در صورت بروز حوادث احتمالي باعث افزايش تلفات جاني با ضرايب چند برابري مي‌گردد كه متاسفانه توسط پيشنهاددهندگان طرح، اين مزايا اصلا ديده نشده است. در ماده يك طرح پيشنهادي آن شورا بر استفاده از مصالح بومي تاكيد شده است. جهت روشن شدن اذهان آن شوراي محترم خاطرنشان مي‌گردد كه هم‌اكنون توليد ورق‌هاي كامپوزيتي كاملا بومي شده و در چرخه توليد تا نصب، ده‌ها هزار نفر مشغول كار مي‌باشند و صنايع مختلف آلومينيومي، پتروشيمي، رنگ، چسب و… درگير توليد اين محصول مي‌باشند. بديهي است كه در صورت تصويب طرح آن شوراي محترم عملا سبب بيكاري خيل عظيمي از نيروي شاغل در اين بخش خواهد گرديد. هم‌اكنون در حدود بيست واحد توليدي مستقيما درگير توليد محصولات كامپوزيت مي‌باشند. در خاتمه از رياست و اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران و به‌خصوص شهردار محترم تهران استدعا دارد تا ضمن توجه به نكات فوق در جهت حمايت از مصالح مناسب و بادوام و منطبق با شرايط كشور و همچنين حمايت از صنايع داخلي و اشتغال، نسبت به تجديدنظر در مفاد طرح پيشنهادي اقدام لازم به عمل آيد.


گفتنی است متن فوق توسط  حسنعلي رضايي‌مقدم – مديرعامل كارخانه‌هاي توليدي نورد آلومينيوم در پی خبری که در صفحه 7 روزنامه دنياي‌اقتصاد به شماره 2842 مورخ 5/11/1391  با عنوان ممنوعيت كاربرد نماهاي فراماسونري و مسلك‌هاي غيرديني در نماي ساختمان‌ها از سال آينده ، نوشته شده است.

پایان پیام/.





ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;