عمر ساختمان به ۱۰۰ سال افزایش می‌یابد

 

مهندس مهدی حق بین  نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: بدنیال اجرای برنامه‌هایی هستیم که مثل استاندارد جهانی عمر ساختمان در کشور از 30 به 100 سال افزایش یابد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس مهدی حق‌بین اظهار کرد: سند چشم انداز سازمان نظام مهندسی کشور در سال آینده از برنامه‌هایی است که این سازمان در دستور کار خود گذاشته است.

وی گفت: همچنین انتخابات دوره ششم شورای مرکزی سازمان ظام مهندسی ساختمان کشور نیز در تیر ماه سال آینده اجرا خواهد شد.

نایب رئیس دوم  سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد عملکرد سال جاری این سازمان به فارس  گفت: در سال جاری جلسات متعددی در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار شد که این جلسات در رابطه با بحث آموزش و کنترل مقررات ملی ساختمان و نظارت بر کارها بوده و نظامنامه‌ای در این رابطه تدوین شد، همچنین موضوع صندوق مشترک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور مواردی بوده که امسال سعی در ایجاد و بهبود آنها شد.

مهندس حق‌بین وضعیت کلی نظام مهندسی کشور را رو به رشد دانست و افزود: اولین موضوعی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که این سازمان در سال جاری صاحب یک ساختمان شد که در آن مستقر شدیم، همچنین در بحث وبرنامه کمیسیون‌ها و گروه‌های تخصصی ما هست که فعالانه در این عرصه تلاش شود.

نائب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اضافه کرد: امیدوارم که در آینده نزدیک بتوان ساختمانی با دوام را تحویل مردم داد و عمر سی ساله ساختمان را مثل کشورهای دیگر به 100 سال برسانیم.

مهندس مهدی حق‌بین خاطر نشان کرد: در همین جا اعلام می‌کنم که در بحث شناسنامه فنی ملکی ساختمان، خوشبختانه توافقی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته در ارتباط با درج سریال شناسنامه فنی ساختمان در سند مالکیت، مردم می‌توانند ساختمانی را خریداری کنند که دارای کیفیت و شناسنامه فنی باشد.

وی در مورد نظارت سازمان نظام مهندسی بر معماری شهرها و ساخت و سازها گفت: حقیقتا نظارت‌ها راضی کننده نبوده، این موضوع به آئین نامه، مقررات و ضوابطی برمی‌گردد که طرح‌های تفضیلی و طرح‌های جامع شهرها را دارند.

نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: اهداف ما نیز این است که به معماری ایرانی اسلامی بپردازیم، که سمیناری نیز با همین محوریت در استان همدان انجام شده  تا در این خصوص فرهنگ سازی نیز انجام شود.

حق‌بین در مورد تغییر تعرفه‌های نظام مهندسی ساختمان در سال آینده تصریح کرد: به طور قطع این تعرفه‌ها تغییر خواهد کرد زیرا نرخ‌های فعلی جوابگوی زحمات مهندسان نیست بنا داریم این تعرفه‌ها را 30 درصد افزایش دهیم.

نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد گودبرداری‌های غیر قانونی در شهرها که باعث ریزش و آسیب دیدن ساختمان‌های مجاور می‌شود به خبرنگار فارس گفت: در هر ساختی در وهله اول خاک محل به آزمایشگاه ژئو تکنیک برده می‌شود تا در این آزمایش جنس خاک مشخص شود، اما در بحث گود برداری حتما باید سازه نگهبانی طراحی شود تا از ساختمان مجاور حراست کند که در چنین مواردی که موجب آسیب دیدگی ساختمان‌های اطراف می‌شود مطمئنا چنین اقداماتی اعمال نمی‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه خوزستان از اولین استان‌هایی بوده که در آن آزمایش ژئو تکنیک انجام می‌شده و با تدابیر اندیشیده شده از سال آینده سعی خواهد شد که این اتفاقات کمتر رخ دهد تا بتوان موفق شد این موضوع را به پدیده‌ای نادر تبدیل کنیم.

پایان پیام/.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;