شرکت آب و فاضلاب در مورد یخ زدگی تاسیسات آب هشدار داد

 

شرکت آب وفاضلاب خراسان جنوبی  با توجه به فصل سرما وبه منظور جلوگیری از بروز خسارات ناشی از یخ زدگی شیرآلات و کنتورهای آب هشدار داد.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز مدیردفتر روابط عمومی و آموزش همگانی گفت: نگهداری بهینه از کنتورهای آب و لوله های روباز از یخ زدگی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات آب در فصل سرما از سوی مشترکان ضروری است.

مهندس حسین مسگر توجه به برخی نکات پیشگیرانه را ضروری دانست و افزود: به منظور پیشگیری از قطع آب و ترکیدگی کنتور و لوله ها باید  با عایق نمودن دور کنتور آب به وسیله پشم شیشه، گونی و یا قرار دادن کیسه خاک اره در محفظه کنتور و همچنین عایق بندی لوله های مسیر کنتور تا محل مصرف از یخ زدگی تاسیسات جلوگیری کرد.

وی  بر پرهیز  از حرارت مستقیم با شعله و ریختن آب داغ یا گرم بر روی کنتور و تاسیسات یخ زده و نیز عدم وارد کردن آب بطور معکوس به شبکه با درجه حرارت بالا ی 27  وحصول اطمینان از نصب دریچه مناسب بر روی حوضچه کنتور آب تاکید کرد.

وی یادآور شد: مراکز امداد آب و ارتباط مردمی 122 در طول شبانه روز پاسخگوی  شهروندان گرامی و برای رفع حوادث احتمالی در حال آماده باش خواهند بود.

پایان پیام/

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;