سعیدیان:مانع حضور غیر متخصصان در صنعت ساختمان شویم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: اگر می خواهیم در صنعت ساختمان تحول ایجاد کنیم باید مانع حضور غیرمتخصصان شویم.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ سعید سعیدیان در مراسم آغازین کمپین «نما، هویت شهر ما» در منطقه ۱۹ ضمن اشاره به این مطلب، افزود: وقتی که در آثار معماری گذشتگان کشور کنکاش می‌کنیم، از ذوق و سلیقه آن‌ها لذت می‌بریم و متوجه ضعف و عقب‌ماندگی معماری امروز می‌شویم.
وی با بیان اینکه از معماری ایرانی – اسلامی فاصله گرفته‌ایم، ادامه داد: همین امروز بناهایی مانند گنبد سلطانیه در دانشگاه‌های ایتالیا تحلیل و موردبررسی قرار می‌گیرد در حالی که ما از این هویت تاریخی در بخش معماری غافل هستیم.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: ما باید به دنبال ارج نهادن به معماری گذشته و ارتقای آن باشیم. معماری امروز شهر تهران اغلب باعث خستگی و عدم آرامش شهروندان می‌شود.
سعیدیان خاطرنشان کرد: قطعاً وضعیت آشفته امروز محصول ورود افراد غیرمتخصص به صنعت ساختمان است در حالی که امروز با انبوه مهندسان فارغ‌التحصیل و بیکار مواجهیم. امیدوارم با توجه به تخصص و دلسوزی آقای حناچی، به عنوان شهردار تهران و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران صنعت ساختمان را به سمت تخصصی شدن پیش ببریم.
سعیدیان با اشاره به اینکه باید همچون جامعه پزشکی مانع ورود افراد غیرمتخصص به ساخت‌وساز شویم، افزود: قطعاً بهبود اوضاع صنعت ساختمان با همدلی و همکاری تمام متصدیان حاصل می‌شود.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;