راهکار جدید برای کاهش 30 درصدی مصرف انرژی در موتورخانه‌ها

 

با نوآوری یک شرکت ایرانی امکان صرفه جویی 30درصدی در مصرف انرژی موتورخانه‌ها فراهم شده است.

 

 

با نوآوری یک شرکت ایرانی در طراحی و ساخت سامانه کنترل هوشمند حرارت مرکزی موتورخانه، امکان صرفه جویی 30درصدی در مصرف انرژی موتورخانه‌ها فراهم شده است.

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از ایسنا، کاوه حسینی، کارشناس فنی این شرکت اظهار کرد: سامانه های عمومی و فراگیر تاسیسات حرارتی موجود در کشور، به دلیل استفاده از فناوری قدیمی، فاقد کارایی و بازده لازم در بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی هستند.

وی افزود: در زمان حاضر، اساس کنترل دما در تاسیسات حرارتی ساختمان به روش سنتی و توسط تنظیم درجه حرارت ترموستات دیگ است و این نوع تنظیم، سبب کنترل دمای آبگرم چرخشی در تاسیسات و در نتیجه آن، آب گرم مصرفی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این روش هیچگونه کنترل و نظارت دقیقی بر میزان دمای مورد نیاز آبگرم چرخشی در سامانه های گرمایشی و آب گرم مصرفی انجام نمی شود و سامانه قادر به درک و شناسایی مناسب ترین وضعیت کنترل رژیم حرارتی ساختمان برای دسترسی به الگوی درست مصرف انرژی توام با ایجاد محدوده آسایش حرارتی برای ساکنان نیست.

حسینی به کارکرد سامانه جدید کنترل هوشمند حرارت مرکزی موتورخانه اشاره کرد و گفت: توسط این سامانه، دمای آبگرم مصرفی در طی شبانه روز به طور دلخواه تنظیم و کنترل و در واقع کنترل گرمایشی توسط یک منحنی حرارتی انجام می شود.

به گفته وی، در این منحنی، آب گرم رفت تاسیسات، تابعی از درجه حرارت محیط خارج ساختمان است و به صورت لحظه ای، خودکار و هوشمند متناسب با تغییر دمای محیط خارج ساختمان کنترل و در نهایت سبب صرفه جویی در مصرف انرژی بین 20 تا 30 درصد می شود.

وی ویژگی های دیگر این سامانه را نصب سریع بر روی انواع سامانه های حرارتی موتورخانه، کاربری آسان، قابلیت توسعه و افزایش امکانات در آینده، کنترل از راه دور از طریق خط تلفن و پیامک و اتصال به شبکه های محلی و اینترنت، خاموشی و یا آماده باش موتورخانه پس از ساعت های کاری در ساختمان های غیرمسکونی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران، بیش از 300 شرکت داخلی و 50 شرکت خارجی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان، چین، ترکیه، کره جنوبی و …، در فضایی به وسعت افزون بر 30 هزار مترمربع آخرین دستاوردهای خود را در زمینه های مختلف صنعت برق طی روزهای 4 تا 7 آبان ماه جاری (25 تا 28 اکتبر 2012 میلادی) در معرض نمایش قرار داده اند.

انتهای پیام

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;