رئیس سابق نظام مهندسی معدن در گفتگو با تاسیسات نیوز:

کرونا و تحریم می‌گذرند/ سیاست‌های خودتحریمی را حذف کنیم

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: رئیس سابق نظام مهندسی معدن گفت: اعمال سیاست‌های خودتحریمی و قوانین دست و پاگیر در مقایسه با کرونا و تحریم‌های خارجی موانع بیشتری برای رشد صنعت معدن کشور به شمار می‌آیند.
نادعلی اسماعیلی رئیس سابق نظام مهندسی معدن در گفت و گو با خبرنگار تاسیسات نیوز با اعلام این خبر گفت: اقتصاد ایران در بخش معدن و مهندسی و تجهیزات معدن بسیار قوی‌تر از این هست که مقهور سیاست‌های تحریمی کنونی شود و این امر را نه تنها در مرحله شعار بلکه بارها به مرحله عمل رسانده‌ایم.
وی که هم اکنون نیز عضو هیات مدیره شرکت ملی مس کشور نیز هست افزود‌: بیش از ۸۰ درصد کارخانه ذوب خاتون آباد توسط مهندسان ایران انجام شده است و خوشبختانه به هیچ وجه در مقوله دانش و استفاده از تکنولوژی روز کمبود نداریم.
اسماعیلی درباره تحریم‌های فعلی و تاثیر آن در پیشبرد برنامه‌های از پیش تعیین شده کشور گفت: صنعت معدن و تجهیزات کشور با استفاده از مهندسی معکوس تمامی اهداف اعمال‌کنندگان سیاست‌های تحریمی را نقش برآب کرده است و ایران در بخش معدن در حال حاضر از جایگاه خوبی برخوردار است.
در صورت حذف موانع صادراتی و وارداتی، تحریم و کرونا به «معدن» تاثیرگذار نیستند
رئیس سابق نظام مهندسی معدن کشور در ادامه با تاکید بر اینکه تحریم‌های داخلی مانعی بر سر راه مهندسان معدن نیست گفت: متاسفانه تحریم‌های داخلی و قوانین دست و پاگیر داخلی نقش منفی بیشتری از تحریم‌های خارجی در پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه معدن ایفاء می‌کند.
وی ضمن اشاره به موانع صادراتی و وارداتی تجهیزات و محصولات معدنی گفت: یاری به موقع دولت و حذف قوانین دست و پاگیر که در حال حاضر نیز کم نیستند، باید حل شوند تا بتوانیم با دور زدن سیاست‌های تحریمی حضوری مستحکم و قوی در عرصه داخلی نیز داشته باشیم.
تراز مهندسی معدن با اتکاء به نیروهای داخلی همواره مطلوب بوده است
اسماعیلی یادآور شد: فعالیت‌های معدنی کشور در حوزه‌های مختلف با اتکاء به نیروها و مهندسی معدن همواره از تراز مطلوبی برخوردار بوده است و این روند البته ادامه خواهد داشت.
به گفته عضو هیات مدیره شرکت ملی مس ایران، ویروس کرونا نیز قادر به کند کردن روند تولید معدنکاران نبوده است و این بخش با رعایت موازین بهداشتی همچنان در مسیر رو به رشد در حال حرکت است.
وی در عین حال ابراز امیدواری کرد سایه سنگین ویروس کرونا به زودی از سر هموطنان کشورمان و همنوعان در سطح جهانی رخت بربندد و سایه امن و آرامش مجدداَ بر سر مردم گسترانیده شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;