دود در چشم ما

روح الله واصف /سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز:
به نام خدا.همکاران گرامی سلام و خدا قوت/ زنگ انتخابات هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران به صدا درآمد و پس از کش‌وقوس فراوان از افراد برای ثبت‌نام اولیه دعوت شد. این انتخابات از چند زاویه دارای اهمیت فراوان است.
اول آن‌که پس از شهرداری، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان دومین رکن مهم ساختمان‌سازی به شمار می‌رود. با توجه به این‌که پس از صنعت نفت، صنعت ساختمان دارای دومین یا سومین چرخش مالی بزرگ در کشور است می‌توان اهمیت سازمان نظام‌مهندسی را در این چرخه اقتصادی و در این بازار بزرگ اشتغال درک کرد. دومین نکته مهم وجود ابر شهری به نام تهران است که کوچک‌ترین تصمیم در آن اثرات بزرگی در پی دارد و شاید یک اشتباه ریز یا یک بی‌نظمی ساده تبعات سنگینی برای شهروندان و یا اعضای سازمان داشته باشد. مثال آشکار آن نرخ‌های خدمات و اعلام دیرهنگام آن در سال گذشته بود که باعث شد میلیاردها تومان مزد زحمت مهندسان از کف آن‌ها برود. سومین نکته در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، وجود اندوخته هنگفتی است که در حساب سازمان وجود دارد. نگهبانی از این اندوخته، تصمیمات درست جهت افزایش آن و از همه مهم‌تر استفاده منطقی از این ثروت اندوخته شده نیاز به توجه خاصی دارد. البته به این فهرست باید تعاملاتی را بیفزایید که لازم است نظام‌مهندسی با سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و انجمن‌ها و در کل مراکز متعدد تصمیم گیر داشته باشد و بازهم این به تک‌تک اعضاء هیئت‌مدیره بستگی دارد. مثال جالب از نقش اعضاء هیئت‌مدیره تفاهم‌نامه آبفا است که نقش مهم مهندس بی‌طرف ریاست وقت سازمان در ایجاد ارتباط با مدیران سازمان آبفا برای انعقاد آن را با توجه به پیشینه ایشان نمی‌توان نادیده گرفت.
این موضوع در حالی است که کشور در جریان یک انتخاب بزرگ برای ریاست جمهوری است. نگرانی بزرگ آن است که آیا این انتخابات مهم و مؤثر در سایه انتخابات بزرگ کشوری قرار نخواهد گرفت و این مسئله نرخ مشارکت عمومی را پایین نخواهد آورد؟ اتفاقات عجیب و پی‌درپی روزهای اخیر شاید باعث تأثیراتی بر روند کاندیداتوری، تائید صلاحیت‌ها و یا درنهایت مشارکت اعضا باشد. آیا انتخابات درست و بی‌اشکال برگزار خواهد شد؟
مشکل مهم دیگر وجود سؤالاتی بی‌پاسخ از روند کار هیئت‌مدیره فعلی است. هیئت‌مدیره هیچ‌گاه و در هیچ دوره‌ای به‌صورت شفاف با اعضا سخن نگفته است. انتخاب مجدد چنین اعضایی باید توجیه منطقی داشته باشد. عدم شفافیت باعث می‌شود که برخی از گناه‌های نکرده و برخی از کاستی‌های خارج از توان این اعضا را به‌پای آن‌ها بنویسند و فردی مهم و تأثیرگذار از چرخه رقابت خارج شود. ضعفی بزرگ در روابط عمومی سازمان که دودش به چشم اعضاء سازمان و اعضای فعلی هیئت‌مدیره خواهد رفت.
تا بعد!
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;