دستگاه‌های حفاظت از کپسول‌های گاز کلر در آبفای البرز بکار گرفته شد

 

 

دو دستگاه “ترپ” به منظور حفاظت و بالابردن ضریب ایمنی در کپسول‌های گاز کلر در زمان حمل و نقل به تاسیسات آبرسانی با هزینه 320 میلیون ریال خریداری و در سطح استان البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز ، داود صادقی معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان البرز با اعلام این خبر اظهار داشت: این دستگاه برای به دام انداختن سیلندر گاز کلر به ظرفیت 800 کیلوگرم است که در زمان حمل و نقل دچار حادثه نشود.

 

وی در خصوص شیوه عملکرد این دستگاه ها اضافه کرد: زمانی که کپسول‌های گاز کلر توسط خودروهای حمل، از انبار مرکزی به تاسیسات آبرسانی حمل می‌شوند، در زمان جابجایی اگر گاز کلر در سطح معابر عمومی نشت کند، بدون شک حادثه‌ساز می‌شود و برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی، هر یک از کپسول‌های 800 کیلویی گاز کلر به وسیله یک ترپ حمل می‌شود.

 

وی ادامه داد: این دستگاه مجهز به شیر تزریق گاز نیتروژن برای خنثی‌سازی گاز کلر آزاد شده است. همچنین دو عدد شیر خروجی برای استفاده از گاز کلر آزاد شده از داخل سیلندر است که شیر اصلی با لوله خرطومی از جنس پلی‌اتیلن به شیر سیلندر وصل می‌شود.

 

بنا به گزارش مهر، صادقی در ادامه افزود: باتوجه به جنس فولادی و ضخامت 20 میلی‌متری «ترپ» و سیستم درب پنوماتیکی آن، هرگونه خطر نشتی مجدد از داخل ترپ از بین رفته و سیلندر معیوب تا تخلیه کامل یا انتقال به مراکز مجاز تخلیه و رفع نشتی به صورت ایمن و بدون خطر باقی می‌ماند.

 

وی هزینه خرید هریک از ترپ‌ها را 160 میلیون ریال ذکر و تاکید کرد: لازم است تا هشت دستگاه دیگر ازآن را برای تاسیسات مجهز به گاز کلر در سطح آبفای استان البرز تهیه و به کار بگیریم.

پایان پیام/.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;