بعد از هوشمندسازی خانه، حمام و توالت هوشمندسازی شد

ربات حمل‌کننده‌ی دستمال توالت، حسگر تشخیص‌دهنده‌ی بوی بد حمام و دستشویی جدیدی با هدست واقعیت مجازی برای هوشمند‌سازی حمام و دستشویی معرفی شدند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، تاکنون فناوری‌های بی‌شماری برای خانه‌ی هوشمند معرفی و عرضه شده‌اند، اما دستشویی و حمام این خانه‌ها هنوز مثل سایر بخش‌های آن‌ها هوشمند نشده‌اند. شرکت پروکتر اند گمبل (Proctor & Gamble) که متعلق به شرکت چارمین (Charmin) است، در CES 2020 سه محصول مفهومی برای هوشمندسازی این دو بخش از خانه‌های هوشمند معرفی کرده است که در نوع خود فناوری‌های جالبی محسوب می‌شوند. این سه محصول رول‌بات (RollBot)، اسمل‌سنس (SmellSense) و V.I.Pee نام دارند.
RollBot
ربات رول بوت رباتی است که در‌حال‌حاضر نمونه‌ی مشابه ندارد و می‌تواند وقتی که دستمال توالت شما تمام شد، یک رول جدید برایتان بیاورد. قطعا تمام‌شدن دستمال توالت مشکل آزاردهنده‌ای است؛ اما با‌استفاده‌از رول بوت دیگر لازم نیست از جای خود دیگر حرکت کنید و می‌توانید از این ربات خواهش کنید رول جدیدی برایتان بیاورد.

SmellSense
با اسمل‌سنس دیگر مجبور نیستید بوی بد حمام را تحمل کنید؛ زیرا می‌توانید بدون بازکردن در حمام بفهمید که حمام بوی بدی می‌دهد یا نه. اسمل‌سنس حسگری الکترونیکی با قابلیت تشخبص دی‌اکسیدکربن در هوا است. این حسگر پس از بررسی هوای حمام با نمایش دو کلمه‌ی Go (برو) یا No Go (نرو) در نمایشگری ساده به کاربر اطلاع می‌دهد که به حمام برود یا نرود.
V.I.Pee
V.I.Pee دستشویی جدیدی مجهز به هدست واقعیت مجازی آکیولس ریف اس است. حتما برای شما پیش آمده است که وقتی در کنسرت یا در سالن سینما در‌حال‌تماشای فیلم جذابی هستید، به دستشویی نیاز پیدا می‌کنید و اصلا نمی‌خواهید آهنگ موردعلاقه‌‌تان یا صحنه‌ای جذاب را از دست بدهید. وی‌ای‌پی ای ای این مشکل را کاملا برطرف می‌کند؛ وقتی که هدست واقعیت مجازی آن استفاده می‌کنید، انگار در ردیف اول سالن سینما یا کنسرت نشسته‌اید و می‌توانید با خیال راحت از فیلم یا کنسرت لذت ببرید!

همان‌طور که گفتیم این محصولات مفهومی هستند و در‌حال‌حاضر به بازار عرضه نمی‌شوند؛ اما شاید در آینده‌ای دور یا نزدیک این اتفاق رخ دهد.
منبع زومیت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;