معماران ایتالیایی شهر عمودی می‌سازند

گروهی از معماران ایتالیایی از شهر عمودی خود در اعماق اقیانوس‌های شهر دبی رونمایی کردند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، شهر عمودی فوق که از مجموعه‌ای از آسمان‌خراش‌های شگفت‌انگیز با میزان مصرف انرژی صفر تشکیل شده است، از پایه به اعماق آب‌های دبی متصل شده است. سازندگان این شهر عمودی تمام اصول پایداری را در تمام مراحل ساخت‌وساز خود در نظر گرفته‌اند تا یک سبک زندگی سالم برای ساکنان آن به ارمغان آورند. طراحی منحصر به فرد آسمان‌خراش‌های شهر عمودی دبی مکانی کاملا خودکفا ایجاد کرده است، به طوری که این سازه‌ها تمام انرژی مورد نیاز خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کند.
شهر عمودی دبی از یک ساختمان چندمنظوره فوق‌العاده بلند در مرکز شهر و سه برج با ارتفاع کم‌تر و سه ساختمان تفریحی هلالی شکل در اطراف آن تشکیل شده است. آسمان خراش اصلی کاربردهای چندگانه دارد و قرار است به عنوان محل سکونت مردم نیز مورد استفاده قرار گیرد. تمام این ساختمان‌ها از عناصر پیمانه‌ای و پیش‌ساخته تشکیل شده است و طراحی‌های شبیه به هم دارد. تمام برج‌ها از پایه به کف اقیانوس متصل شده است و فضای اطراف آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت گسترش شهر و امکان احداث سازه‌های جدید در آینده را داشته باشد.
ظاهر استوانه‌ای شکل آسمان‌خراش‌های شهر عمودی دبی پوشیده در پنل‌های خورشیدی است که انرژی مورد نیاز سازه‌ها را تامین و نیاز آن‌ها به مصرف انرژی شهری را برطرف می‌کند. پنجره‌های بسیار بزرگی که روی دیوارهای سازه تعبیه شده است، نور طبیعی و جریان هوا را به داخل این سازه‌ها هدایت می‌کند. تمام طبقات ساختمان‌ها نیز در پوششی سبز احاطه شده است که علاوه بر تامین اکسیژن کافی، سازه‌ها را در مقابل گرما و سرما عایق‌بندی می‌کند.
ساختمان اصلی شهر عمودی دبی سازه‌ای با ارتفاع ۷۵۰ متر است که از ۱۰ بخش اصلی تشکیل شده است. هر بخش شامل ۱۸ طبقه است که در مجموع این ساختمان ۱۸۰ طبقه را شامل می‌شود. در این آسمان‌خراش اعجاب‌انگیز خانه‌های مسکونی، دفاتر اداری، فروشگاه‌ها و سایر مراکز خدماتی قرار گرفته است و محل سکونت برای تعداد دو هزار و ۵۰۰ نفر را تامین کرده است. این ساختمان فضای سبزی به مساحت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع در سراسر سازه، از جمله باغی عمومی در پشت بام آن، را در برگرفته است.
علاوه بر ساکنان شهر عمودی دبی، امکانات کافی نظیر مدارس، مراکز مراقبت‌های سلامت، موسسات آموزشی، هتل، مراکز ورزشی، فروشگاه‌های بزرگ و دفاتر اداری در ساختمان‌های مجاور برج اصلی در اختیار بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم دبی قرار خواهد گرفت.
منبع ایمنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;