جنگ ارزی و پیش‌بینی قیمت‌جهانی طلا

 

 اخیرا انتشار بیانیه ای از سوی گروه هفت مبنی بر تعیین نرخ ارز در بازار داخلی و عدم دخالت دولت های دیگر نگرانی بازارهای مالی را دوچندان کرده است.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،   گروه 7 روز 12 فوریه سال جاری میلادی طی انتشار بیانیه ای اعلام کرد سیاستهای اقتصادی یا مالی کشورهای عضو، مسائل اقتصادی داخلی را در بر می گیرد و تعیین نرخ ارز را هدف قرار نمی دهد.

بر اساس این گزارش، این گروه همچنین بر سر این مسئله به توافق رسیدند که نوسانات بیش از حد نرخ ارز می تواند پیامدهای منفی برای ثبات اقتصاد کشورها داشته باشد.

بر این اساس، انتشار بیانیه گروه هفت نگرانی بازارهای مالی را بویژه در خصوص کاهش ارزش ین ژاپن تشدید کرده است. شینزو آبه نخست وزیر این کشور پایه سیاستهای مالی خود را در تلاش برای رشد تولید ناخالص داخلی این کشور نهاده است. یکی از اثرات این امر کاهش ارزش ین می باشد به طوری که ارزش ین طی سه ماه گذشته تا 15 درصد در برابر دلار کاهش یافته و پایین ترین حد خود را در سه سال اخیر به ثبت رسانده است.

  گزارش اکونیوز می افزاید، کاهش ارزش ین به معنای قیمتهای پایین تر برای صادرات ژاپن در بازارهای مالی است. برخی از خودروسازان ژاپن از این امر سود زیادی کسب می کنند.

به طور کلی تضعیف ارزش ارزها از اجرای سیاستهای انبساطی پولی توسط بانکهای مرکزی جهان نشئت می گیرد. آنچه که بازارهای مالی جهان در حال حاضر به آن نیاز دارند جنگ ارزی است و این راه حلی برای جلوگیری از فاجعه های بزرگ اقتصادی به شمار می رود. در همین حال جنگ ارزی منجر به افزایش بهای جهانی طلا می شود.

شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است میزان تقاضای خرید طلای جهان برای اولین بار از سال 2009میلادی ، در سال 2012تا 4 درصد کاهش یافته است .

یکی از مقامات ارشد شورای جهانی طلا اظهار داشت: به احتمال زیاد افزایش میزان تقاضای خرید طلا در جهان منجر به کاهش قیمت جهانی طلا و مبادله این فلز زرد در محدوده کنونی طی سال جاری میلادی خواهد شد .

 

انتهای پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;