جنجال فروش ساختمان های دولتی/ برج میلاد هم فروخته شد

سامانه املاک، آگهی فروش برج میلاد را هم تایید کرد / حفره‌های بی‌پایان سامانه وزارت راه

پس از انتشار گزارش یک سایت اقتصادی درباره حفره‌های سامانه املاک وزارت راه و آگهی کردن ساختمان این وزارتخانه برای فروش با تایید سامانه املاک، وزارت راه ضمن اعلام شکایت از خبرنگار، ایرادات این سامانه را انکار کرد. این بار برای تاکید دوباره بر ایرادات فاحش این سامانه، برج میلاد را در سامانه املاک ثبت کردیم و با تایید این سامانه، آگهی فروش آن را نیز در دیوار و شیپور گذاشتیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، چندی پیش با هدف اصلاح سامانه املاک و اسکان، در گزارشی با عنوان «حفره بزرگ سامانه املاک و اسکان» به ایرادات این سامانه اشاره کردیم. همچنین برای نشان دادن حفره و باگ این سامانه، ساختمان وزارت راه و شهرسازی را در سامانه املاک و اسکان به نام خودمان ثبت کردیم و سپس آن را برای فروش در پلتفرم‌های دیوار وشیپور آگهی کردیم.
تامین سرمایه
با انتشار گسترده این گزارش در سطح کشور، وزارت راه به جای پاسخگویی و تلاش برای اصلاح سامانه املاک و اسکان، در بیانیه‌ای زبان به تهدید گشود و ضمن افشای اطلاعات شخصی خبرنگار به صورت عمومی، اعلام کرد که از او شکایت می‌کند. همچنین در این بیانیه، وزارت راه ادعا‌های اشتباهی را مطرح کرد که تمامی این ادعا‌ها را در گزارشی با عنوان «به جای شکایت، سامانه املاک را اصلاح کنید» پاسخ دادیم و اشاره کردیم که وزارت راه که توانایی صحت‌سنجی اطلاعات ساختمان خود را در این سامانه ندارد، چگونه می‌خواهد از ثبت شدن املاک مردم توسط دیگران در این سامانه جلوگیری کند؟
همچنین به این موضوع پرداختیم که وزارت راه علی‌رغم آنکه همه افراد را ملزم به ثبت اطلاعات ملکشان در سامانه املاک کرده، اطلاعات ساختمان خود را در این سامانه ثبت نکرده است و به همین دلیل ما توانستیم آن را به نام خود ثبت کنیم.
علاوه بر این از مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای مناظره و مصاحبه در خصوص ایرادات سامانه املاک و اسکان دعوت کردیم، اما درخواستمان از سوی مسئولان این وزارتخانه بی‌پاسخ ماند.
مسئولان وزارت راه، اما به جای پذیرش اشتباه خود، به صورت یکطرفه از تریبون‌های رسمی به دفاع از سامانه املاک و اسکان پرداختند و برخی از خبرگزاری‌های مرتبط نیز به دروغ‌پردازی در خصوص این اتفاق روی آوردند.
یکی از این خبرگزاری‌ها در مطلبی با عنوان «جزئیات جدید ازپشت پرده آگهی فروش ساختمان وزارت راه» به صورت کاملا ناشیانه و غیرحرفه‌ای، در ابتدای گزارش، جوابیه وزارت راه را منتشر کرده که در آن وزارتخانه مذکور با آوردن نام فردی که ساختمان وزارتخانه را به نام خودش ثبت کرده، مهر تاییدی بر گزارش اقتصاد آنلاین زده است، اما در ادامه و بر خلاف تایید وزارت راه، این خبرگزاری مدعی شده است که آن شخص نه ساختمان وزارت راه را بلکه ملک خودش را در سامانه ثبت کرده و فقط در انتشار آگهی فروش ملکش از عکس‌های ساختمان وزارت راه استفاده کرده است.
این دروغ‌های آشکار در حالی گفته شده که اقتصادآنلاین در گزارش «حفره بزرگ سامانه املاک و اسکان» تصاویر ثبت ساختمان وزارت راه در سامانه املاک و اسکان را منتشر کرده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;