پلاسکو و برج میلاد در گود قدرت آزمایی سازمان های دولتی!

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از حل مشکل پارکینگ پلاسکو خبر داد و از سوی دیگر از تلاش شهرداری برای در اختیار گرفتن گود مجاور برج میلاد سخن گفت.
به گزارش تاسیسات نیوز، عبدالرضا گلپایگانی در مورد روند ساخت و آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو گفت: در بحث پروانه ساختمانی موضوعات مختلفی همچون نقشه ساختمانی، تیم سازنده، حقوق قانونی و محاسبه عوارض ملاک عمل است.
وی ادامه داد: اختلاف تامین پارکینگ پلاسکو با مصوبه شورای عالی تعیین تکلیف شد.
به گفته گلپایگانی، در مورد نقشه های پلاسکو جدید نیز ایرادات از سوی مالک برطرف شده است و ساخت ساختمان نیز زیر نظر یک شرکت معتبر و با نظارت دقیق در حال انجام است.
معاون شهردارتهران با بیان اینکه ساختمان پلاسکو دارای پیچیدگی های خاصی است چرا که اسناد و مدارک زیادی از آن موجود نیست، گفت: در حال حاضر اختلافی بین شهرداری منطقه و بنیاد مستضعفان در خصوص حقوق مکتسبه وجود دارد؛ بسیاری از کارگاه های فعال در پلاسکو تولیدی بودند و ما این واحدها را به عنوان تجاری به رسمیت نمی شناسیم مگر اینکه اجاره نامه بیاورند.
وی به ذکر مثالی پرداخت و گفت: در طبقه اول پلاسکو یک بانک بوده که این بانک فعالیت اداری می کرده است نه تجاری و حالا این اختلاف نظر باید در شهرداری منطقه و بنیاد مستضعفان رفع شود.
گلپایگانی در خصوص ساخت ساختمان شماره ۲ بیمارستان امام خمینی (ره) نیز گفت: این ساختمان پروانه ساخت ندارد و در سنوات گذشته کار خود را انجام داده و ما را در یک عمل انجام شده قرار داده است و با اینکه مکاتبات زیادی با مدیریت بیمارستان و وزارت بهداشت داشتیم اما هنوز اتفاقی نیفتاده و این مشکلی است که ما با ساختمان های دولتی داریم چرا که خود را ملزم به دریافت پروانه نمی کنند.
آخرین وضعیت گود برج میلاد
گلپگایگانی درپاسخ به پرسشی درباره وضعیت گود برج میلاد و پر کردن این گود که مجاور برج قرار دارد، گفت: شهرداری تهران از جنبه حقوقی با مالک قرارداد بست و مراحل نهایی تحویل گود در حال سپری شدن است.

وی ادامه داد: قرار بود زمین و پروانه آورده شهرداری باشد و بنیاد تعاون ناجا(مالک) به عنوان سازنده کار را شروع کنداما بنیاد به مشکل برخورد و کل ساخت و سازهای بنیاد ناجا تعطیل شد.

به گفته معاون شهردار تهران، همزمان با پیگیری‌های حقوقی و فنی طرح تفصیلی برای کل محدوده برج میلاد، ‌ دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان میلاد به محدود ۱۲۰ هکتار نوشته شد و رویکرد مواجه با برج میلاد و فضاهای پیرامونی تغییر کرد و نگاه دیگری بر مبنای بازرگانی مبتنی بر فرهنگ تدوین شد.  وی خاطرنشان کرد: گود را باید تحویل بگیریم و به محض تحویل گرفتن گود آن اقدامات اجرائی را عملیاتی خواهیم کرد.
تخلفات اشخاص حقوقی ۲ میلیون متر مربع است
گلپایگانی درباره مساحت تخلف دستگاه‌های حقوقی گفت:  مساحت تخلف اشخاص حقوقی در  تهران حدود ۲ میلیون مترمربع است.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;