تولید بتن مستحکم به وسیله باکتری

به گزارش تاسیسات نیوز، باکتری موجود در تراورتن چشمه بادآب به شرط حذف کلسیم محلول در آن در محیط آزمایشگاهی برای استحکام‌سازی بتن کاربرد دارد.




ابوالحسن شاهزاده فاضلی رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با اشاره به مطالعات صورت گرفته در زمینه تنوع زیستی میکرو ارگانیک، اظهار داشت: چشمه باد آب شرب یکی از بهترین منابع غنی تراورتن در جهان محسوب می‌شود که یک اکوسیستم منحصر به فرد برای تحقیقات زیست میکروبی است که همواره مورد توجه پژوهشگران قرار دارد.

 

 

 

فاضلی ادامه داد: با استفاده از شاخص‌های مختلف شناسایی این باکتری جدید مانند مطالعات تبازایی به عنوان یک تاکسوم باکتریایی برای انجام آزمایشات مختلف بر روی باکتری و ویروس های گوناگون مناسب است.

 

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر یک خانواده مخمری به وسیله محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی معرفی شده است و این تاکسون جزو اولین خانواده‌های معرفی شده در شاخه باکتری‌ها در ایران است.

 

 

 

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تاکید کرد: به طور کلی باکتری‌ها دارای توانمندی‌های گوناگونی در تولید انژین و آنتی بیوتیک هستند و از فرآورده آنها در صنایع مختلفی همچون ژنتیک به دلیل داشتن منابع غنی از ژن‌ها و قابلیت های نا شناخته‌ای استفاده می‌شود و فرصت مناسبی برای استحصال ترکیبات ارزشمند زیستی در برنامه‌های غربالگری ایجاد می‌کند.

 

 

فاضلی ادامه داد: این باکتری در تولید رنگ دانه‌های فلکسی موثر است و عناصر چون بیوکنترل، آنتی اکسیدان و تری بیوتیک کاربرد دارند.

 

 

وی ابراز داشت: این باکتری در رسوب گذاری تاثیر مستقیمی دارد و از آن در آزمایشگاه‌ها به منظور ساخت فرآورده های مختلف صنعتی از جمله صنایع رنگ سازی می توان استفاده کرد.

 

 

فاضلی ادامه داد: تراور تنها از کشته‌های رسوبات کلسیم کربونات تشکیل شده است که باکتری‌های مثل سینوباکتری‌ها و باکتری گرم منفی همچنین باکتری‌های جمع مثبت در فرآیند رسوب گذاری در محیط صنعتی و آزمایشگاهی کاربردی ویژه ای دارند.

 

 

 

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: تراورنت موجود در چشمه بادآب در کاهش سختی آب به سطح کلسیم محلول در آن ماده خوبی برای تولید بتن‌های با استحکام بالا تر محسوب می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;