مزرعه ای از چینش توربین ها

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل برق منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به صدور مجوز برای ایجاد ۲ هزار مگاوات نیروگاه بادی گفت: پژوهشگاه ملی برای تست توربین‌های بادی در ابهر راه‌اندازی می‌شود. 




بهمن قاضی‌زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 70 درصد انرژی نیروگاه‌های استانهای زنجان و قزوین در تولید و اقتصاد مصرف می‌شود که 50 درصد آن در صنایع و 20 درصد در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 

وی توسعه زیرساختهای برق را لازمه توسعه در بخش‌های مختلف از جمله صنعت خواند و گفت: برای تامین نیازهای آینده آمادگی داریم و با وجود تنگناهای مالی پروژه‌های برق منطقه‌ای اجرا می‌شود.

 

 

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به تکمیل نیروگاه‌های زنجان یک و دو ابراز کرد: در راستای توسعه نیروگاه زنجان سه، سیکل ترکیبی این نیروگاه در دستور کار قرار دارد که سبب افزایش راندمان و کاهش آلایندگی محیط زیست می‌شود.

 

 

 

وی احداث نیروگاه زنجان چهار را از دیگر پروژه‌های در دستور کار عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری و اجرای این پروژه از طریق فایناس و با همکاری شرکت‌های کره‌ای انجام می‌شود که امیدواریم ابتدای سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 

 

 

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: نیروگاه 500 مگاواتی بوئین زهرا استان قزوین نیز امسال کلید خورده که با قرار گرفتن این نیروگاه در مدار تولید اقصی نقاط حوزه از جمله استان زنجان نیز از آثار آن بهره‌مند می‌شوند.

 

 

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به وجود بسترهای مناسب در حوزه انرژی‌های نو از جمله استفاده از انرژی بادی و خورشیدی برای تولید برق بیان کرد: نخستین توربین‌های مگاواتی با ظرفیت تولید 2.5 مگاوات در کهک قزوین نصب شده ‌و در سیاهپوش و طارم سفلی قزوین نیز این موارد اجرایی می‌شود.

 

 

 

وی در مورد استفاده انرژی خورشیدی برای تولید برق ابراز کرد: در ابهر نیروگاه فتوولتائیک که از طریق تابش نور برق تولید می‌شود در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه مجوز ایجاد 2 هزار مگاوات برای نیروگاه‌های بادی صادر شده است، تصریح کرد: مرکز تست توربین‌های بادی توسط پژوهشگاه ملی نیرو در علی آباد ابهر به مساحت 17 هکتار ایجاد می‌شود.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: نخستین توربین ملی به ظرفیت 2 مگاوات در علی آباد ابهر نصب می‌شود که با تبدیل این مجموعه به یک مزرعه بادی تست توربین‌ها در این پژوهشگاه ملی انجام گیرد.

 

 

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای تکمیل طرح‌ها را از دیگر برنامه‌های در دستور کار این شرکت عنوان کرد و وافزود: با تحکیم روابط ایران و چین 400 میلیارد تومان فایناس برای پروژه‌های مربوط به پست و خط تامین می‌شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;