تفویض برخی اختیارات آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به آزاد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه سطح از آموزش‌های مهارتی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ ای به آزاد تفویض اختیار می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز،  علی‌اوسط هاشمی  با حضور در آئین تودیع و معارفه مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ ای استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: نزدیک به هشت سطح از آموزش‌های فنی و حرفه ‌ای که در قانون شورای عالی آمده که تا امروز نیمی از سه سطح یک، دو و سه مهارتی در آموزشگاه‌های آزاد استفاده نشده است.
وی ادامه داد: جدا شدن دانشگاه فنی و حرفه‌ا ی از وزارت آموزش و فنی و حرفه‌ای کشور از دید بنده منطقی نبوده است و باید با وجود این دانشگاه خود را به سطوح عالی مدیریتی برسانیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتماد در کنار مهارت و صلاحیت حرفه‌ای باید ارتقا پیدا کند و تنها نباید به فکر تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای بود، بلکه باید کارگاه‌ها و تمامی مراکز کارگاهی و آموزشی ماست.
هاشمی افزود: استان مرکزی در سه بخش خدمات، کشاورزی و صنعت فعال است و هیچ استانی تنوع صنعت استان مرکزی را ندارد.
وی گفت: باید به این پرسش پاسخ داده شود که چرا در بخش مهارت آموزی یک مدل قابل ارائه در استان مرکزی وجود ندارد و تاکنون به اقتضای استان چه نقشی ایفا شده است.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ضمن گلایه‌مندی نسبت به ایجاد نکردن دپارتمان تخصصی فنی و حرفه‌ای، عنوان کرد: می‌توانیم میزبانی در مسابقات بزرگ و المپیادهای ملی و جهانی را بر عهده بگیریم و در راستای تدوین استانداردها و روی آوردن درآمدها به مشاغل نوین برگرفته از سرعت تکنولوژی و شناور بودن آن باید اقدامات اساسی صورت پذیرد.
هاشمی تصریح کرد: هر اندازه سرعت تکنولوژی افزایش پیدا کند، استان‌های صنعتی متحمل آسیب بیشتری می‌شوند.
معاون وزیر تعاون تاکید کرد: باید بین آموزش و صنعت پیوند بر قرار شود و سهم کشاورزی از کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیز مشخص شود.
به گفته هاشمی، فاقد قانون استراتژیک در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستیم در حالی که از این سازمان به عنوان سازمانی که رفیع‌ترین آموزش‌ها برای توانمند سازی برخوردار است، یاد می‌شود.
وی عنوان کرد: متأسفانه نظام آموزشی کشور سالانه بیش با حجم وسیعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی روبه رو است که فاقد مهارتند و ورودی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را تشکیل می‌دهد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: امروز در سازمان فنی و حرفه‌ای نیازمند تغییر و تحول هستیم و این نوع نگاه در استان مرکزی به‌دلیل برخورداری از انسان‌های فرهیخته و جریان‌ساز باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت: اصناف می‌تواند برای هر واحدی که به‌دنبال کسب و کار است، سنجش مهارت آن‌را انجام دهد و در این راستا آموزش‌های فنی الف به اتاق اصناف داده می‌شود تا در زمان‌های بحرانی مانند کرونا نیازمند تعطیلی واحدها نباشیم و فرهنگ‌سازی لازم صورت گرفته باشد.
هاشمی عنوان کرد: با مشارکت و خرد جمعی و یاوری مردم باید پشتوانه یکدیگر، نقدپذیر و پاسخگو باشیم.
منبع خبرگزاری مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;