تعارض ادعا!

مهندس روح الله واصف/سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نام خدا، همکاران عزیز سلام و خداقوت؛ تعارض منافع، که نخستین بار بحث آن را دکتر آخوندی وزیر اسبق راه و ساختمان داغ کرد، از مصادیق بارز امکان ایجاد فساد و زمینه تولد امضاهای طلایی و رانت است.
این‌که شخصی در محل تقسیم درآمد باشد و خود از آن نفعی نبرد کمی عجیب و غیرممکن است. مبارزه با هیولای مافیا البته با این روش‌ها به‌تنهایی ممکن نیست. راه مبارزه با فساد شفافیت است. اگر هرکسی از نظام تقسیم‌کار و افراد منتفع شده باخبر باشد، ریسک فساد بالا می‌رود و هزینه سودجویی سنگین می‌شود. شیشه‌ای شدن دیوارها راهی است برای آنکه نور به همه‌جا بتابد.
در این میان و در آغاز انتخابات هیئت‌های مرکزی سازمان‌های نظام‌مهندسی اتفاق جالبی افتاده است که نباید و نمی‌توان از آن به‌آسانی گذشت. خبری که در میان صدها خبر دیگر شنیده نشد و همین هم جای تعجب دارد. شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور به‌تازگی بیانیه‌ای در پاسخ به یکی از نشریات کشور صادر کرده است که بندی تکان‌دهنده دارد: “لازم است بدانید که در خصوص تعارض منافع در یک استان اعضای هیئت‌مدیره‌ای که کارکرد داشته و آن‌هایی که کارکرد نداشته‌اند همه رد صلاحیت شده‌اند. یا حتی در برخی استان‌ها تمامی افرادی که کار گرفته‌اند یا نگرفته‌اند همگی تائید شده‌اند! سؤال اینجاست که کدام را باور کنیم؟ به قانون عمل کردن یا حیثیت و حقوق مهندسان را این‌گونه پایمال کردن و حق‌وحقوق آن‌هایی که متخلف نیستند را ضایع کردن؟!”
اگر این ادعای سنگین درست است که باید باور کنیم هیولای فساد تا نقاط خطرناکی نفوذ کرده است و گناهکارانی را نادیده گرفته است. اگر ادعا شود که هیئت بررسی صلاحیت‌ها متوجه فساد برخی نشده است باید افسوس خورد به حال جامعه‌ای که چنین شحنه خوابی دارد و از کجا که والی در خانه خمار نیست! اگر ادعای شورای مرکزی دروغ است باید به جد مستندات آنها را بخواهیم که اگر غلط و اتهام واهی باشد پس فساد را باید در آنجا نیز جستجو کرد. چه قدر راحت می‌توانیم هیولای فساد را بیابیم اگر این دو دسته یعنی هیئت بررسی صلاحیت‌ها و شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی کشور رودررو از حیثیت خود دفاع کنند.
اتفاقی که به باور عموم، هرگز رخ نخواهد داد و سران باهم مصالحه خواهند کرد. من راضی و تو راضی خواهی بود و بی‌خیال ناراضی‌ها. از اعتماد عمومی هزینه کنیم، دلی که نسوخته است!
تابعد!
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;