اولین بانوی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان

دکتر شیدا چنگیزی اولین بانوی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و به مناسبت روز جهانی زنان مهندس با بیان اینکه در محیط کار حرفه ای تفاوتی بین خانم ها و آقایان وجود ندارد، گفت: در محیط های حرفه ای مبنای تمایز و تفاوت افراد، نحوه عملکرد و میزان توانمندی آن ها است.
به گزارش تاسیسات نیوز، دکتر شیدا چنگیزی، اولین بانوی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه در محیط کار حرفه ای تفاوتی بین خانم ها و آقایان وجود ندارد، گفت: در محیط های حرفه ای مبنای تمایز و تفاوت افراد، نحوه عملکرد و میزان توانمندی آن ها است.
وی با اشاره به اقبال بیشتر بانوان جهت ورود و فعالیت در برخی از رشته های گروه مهندسی، اظهارداشت: به عنوان نمونه یکی از دلایل تمایل بانوان به فعالیت در رشته معماری را، می توان تلفیق فن و هنر در این رشته دانست که خوشبختانه بانوان در این رشته جایگاه خوبی را دارند.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به ضرورت معرفی جامع رشته های مهندسی اشاره و خاطرنشان کرد: به نظر می رسد دیگر رشته های گروه مهندسی نیز باید به خوبی به بانوان معرفی شوند تا بتوانند جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کرده و حضور پررنگ تری را در چنین حرفه هایی داشته باشند.
دکتر چنگیزی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات و فعالیت های انجام شده جهت ارتقاء توانمندی ها و افزایش تجارب بانوان عضو این سازمان اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های مورد تاکید کمیسیون بانوان، ایجاد بستری جهت حضور بدون دغدغه و مطمئن بانوان در محل اجرای پروژه های بزرگ ساختمانی بود که این موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی به تبیین لزوم برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی برای بانوان جهت فعالیت در حوزه مهندسی پرداخت و بیان کرد: در این راستا با حضور بانوان مهندس عضو سازمان نظام مهندسی، از ساختمان ها و پروژه های بزرگ در دست اجرای استان بازدید و چندین کارگاه آموزشی نیز برای آن ها برگزار شده است.
منبع نظام مهندسی یزد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;