امید به توسعه صنعت نفت در برنامه توسعه هفتم

تاسیسات نیوز – صدیقه بهزادپور: رمضانعلی سنگدوینی نماینده مجلس در این باره گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی و فشارهای بین‌المللی که بر صنعت انرژی کشور تحمیل شده است، ایران باید به سمت توسعه فناوری‌های بومی و افزایش بهره‌وری در صنعت نفت و گاز حرکت کند.
او افزود: تحریم‌ها نباید بهانه‌ای برای توقف توسعه باشند، بلکه باید به عنوان انگیزه‌ای برای تقویت توانمندی‌های داخلی و استفاده از منابع انسانی و فنی داخلی در نظر گرفته شوند. یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها، توسعه میادین نفت و گاز جدید و افزایش ظرفیت تولید است.
وی ادامه داد: در این راستا  سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌های نفت و گاز و به‌کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته ضرورتی غیرقابل انکار است، چرا که این اقدامات می‌توانند به کاهش تأثیرات تحریم‌ها کمک کنند و ایران را قادر سازند تا سهم بیشتری از بازار انرژی جهانی به دست آورد. تحریم‌ها توانایی ایران برای صادرات نفت و گاز را محدود کرده‌اند، اما با توسعه بخش پایین‌دستی، مانند پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، می‌توان ارزش افزوده بیشتری از این منابع به‌دست آورد و تأثیر تحریم‌ها را کاهش داد.
سنگدوینی یادآور شد: تولید فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای صادرات به کشورهای همسایه و دیگر بازارها فراهم کند، که کمتر تحت تأثیر تحریم‌های بین‌المللی قرار می‌گیرند. در شرایط تحریم، استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای باز کردن مسیرهای جدید فروش نفت و گاز به کشورهای دوست و همسایه بسیار ضروری است. به این ترتیب تعامل با کشورهای همسایه، به‌ویژه در حوزه انرژی، می‌تواند به کاهش فشارهای خارجی کمک کند و هم‌زمان از منافع مشترک ایران و این کشورها حمایت نماید.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این شرایط بحرانی، وجود مدیران توانمند و متخصص در صنعت نفت و گاز حیاتی است، تاحدی که می توان گفت؛ تنها با به‌کارگیری مدیرانی که توانایی مقابله با تحریم‌ها و ایجاد برنامه‌های توسعه‌ای مؤثر را دارند، ایران می‌تواند از ظرفیت‌های بی‌نظیر خود در بخش نفت و گاز بهره‌برداری کند و به یک بازیگر قدرتمندتر در بازار جهانی تبدیل شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;