افزايش هزينه برق، صنايع آلمان را تهديد مي کند

 

مردم آلمان نگران افزایش هزینه های برق مصرفی خود هستند.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، مردم آلمان نگران افزایش هزینه های برق مصرفی خود هستند. دولت آلمان قصد دارد این کشور را از انرژی هسته ای دور کند. نتیجه طبیعی این مسئله ، بالارفتن هزینه برق در آلمان خواهد بود. طرح کاهش وابستگی آلمان به انرژی هسته ای در حال بررسی است.

 دلایل زیست محیطی و ایمنی مراکز هسته ای از علل اصلی پرداختن به این مسئله است. به هرحال، بار مالی این چرخش از انرژی هسته ای به سمت انرژی های دیگر متوجه مردم آلمان خواهد بود. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در ماه مه سال دو هزار و یازده تاکید کرد که آلمان باید تا پایان سال دو هزار و بیست و دو به صورت کامل انرژی هسته ای را کنار بگذارد و انرژی های تجدیدپذیر به جای انرژی هسته ای بهره بگیرد.

وقوع فاجعه هسته ای در نیروگاه اتمی فوکوشیما در ژاپن نگرانی های زیادی درباره ایمنی نیروگاهها و تاسیسات هسته ای بوجود آورد. این رویداد، بزرگترین و بدترین فاجعه هسته ای از زمان فاجعه هسته ای در نیروگاه اتمی چرنوبیل بود. کارشناسان می گویند نگرانی از ایمنی هسته ای علت اصلی عزم آلمان برای دورشدن از این منبع انرژی است. آلمان حدود هجده درصد نیازهای خود را در زمینه برق از انرژی هسته ای تامین می کند.

اما سوال این است که آیا منابع تجدیدپذیر انرژی می تواند جایگزین انرژی هسته ای برای آلمانیها شود یا خیر. هر نیروگاه بادی که در آلمان برای تولید سه هزار مگاوات برق احداث می شود تا نیاز سه میلیون خانه را تامین کند، فقط نهصد مگاوات برق تولید می کند. با ارتقای توربین ها شاید بتوان توان تولید برق آنها را افزایش داد. وقتی آلمان نتواند انرژی های موردنیاز خود را از این طریق تامین کند بار دیگر به سوختهای فسیلی روی خواهد آورد. آلمان در تلاش است با احداث نیروگاههای جدیدی که از سوختهای فسیلی از قبیل زغال سنگ استفاده می کنند برای این مسئله چاره اندیشی کند. هزینه برق برای قدرت اقتصادی آلمان بسیار حائز اهمیت است.

افزایش هزینه برق به تعطیلی شماری از کارخانه های آلمان منجر خواهد شد. اعتصاب دو روز پیش کارگران یک کارخانه فولادسازی در شمال آلمان در ایالت نورث راین نشان دهنده همین مسئله است. این کارگران در اعتراض به طرح تعطیلی کارخانه به علت هزینه های بالای انرژی اعتصاب کرده بودند.

در حالی آلمان می خواهد از انرژی هسته ای دور شود که کشوری همانند فرانسه بخش اعظم نیازهای انرژی خود را از طریق همین منبع انرژی تامین می کند. لهستان هم می خواهد چهارده و نیم میلیارد یورو برای احداث هشت نیروگاه جدید هزینه کند.

پایان پیام/.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;