احتمال افزایش بهای نفت در بازار جهانی!

به گزارش تأسیسات نیوز نفت در روز دوشنبه در حدود پایین‌ترین رقم طی ۸ ماه گذشته معامله می‌شود. ترس از رکود در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده نفت دنیا نگرانی در مورد افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و تاثیر آن بر عرضه نفت منطقه را خنثی کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۵ سنت معادل ۰٫۵۹ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۲۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۰ سنت معادل ۰٫۵۴ درصد افزایش ۷۳ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

در پی ترور رهبر حماس در تهران اکنون و تهدید جمهوری اسلامی برای انتقام، جهان منتظر وقوع درگیری‌های شدید در منطقه است. بر این اساس تحلیلگران عقیده دارند در صورت تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه صادرات نفت خام تحت تاثیر خواهد قرار خواهد گرفت.

با این حال به رغم نگرانی در مورد تحولات خاورمیانه، نفت برنت و نفت آمریکا هر دو بیش از ۳ درصد کاهش قیمت داشتند و در روز جمعه به پایین‌ترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی رسیدند. هر دوی این شاخص‌های نفتی چهارمین هفته پیاپی کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند که طولانی‌ترین روند افت قیمت آنها از ماه نوامبر بوده است.

ترس از رکود در آمریکا و تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید از ماه اکتبر، قیمت نفت را پایین آورده است. بازارها انتظار داشتند این ائتلاف افزایش تولید خود را به تعویق بیندازد. تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه علی رغم کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یافته است.

در نهایت با توجه به بالا رفتن سطح تنش در خاورمیانه، در صورت وقوع جنگ در منطقه، یکی از اصلی ترین جریان های صادرات نفت به جهان با اختلال مواجه خواهد شد که به طور حتم موجب افزایش قابل توجه بهای نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;