آمادگي کامل براي انتقال روزانه 700 ميليون مترمکعب گاز در زمستان

 

 

 

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران از آمادگی این شرکت برای ارسال افزون بر 700 میلیون مترمکعب گاز در روز به مبادی مصرف در زمستان امسال خبر داد.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا ،رضا الماسی با بیان این که هم اکنون 80 درصد تعمیرات خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز در مناطق ده گانه شرکت انتقال گاز ایران انجام شده است، افزود: 20 درصد باقی مانده تعمیرات منوط به فرا رسیدن دوره زمانی تعمیر تاسیسات است؛ بنابراین این سامانه برای زمستان امسال آمادگی کامل دارد.

وی همچنین از راه اندازی خط لوله لوشان – رشت با هدف فشارافزایی گاز در شرق و غرب استان گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این خط لوله با ظرفیت انتقال روزانه 80 میلیون مترمکعب گاز، تاثیر قابل توجهی در ارسال گاز به مبادی مصرف شرق و غرب استان گیلان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از بهره برداری تاسیسات تقویت فشار گاز سمنان و پارچین نیز تا پایان آبان خبر داد و افزود: ورود این تاسیسات جدید به سامانه انتقال گاز، در فشارافزایی شبکه انتقال گاز به ویژه زمستان امسال، تاثیر چشمگیری خواهد داشت. الماسی تاکید کرد: با توجه به مجموعه اقدام ها و پیش بینی های انجام شده در سامانه انتقال گاز ایران، انتظار می رود زمستان بدون دغدغه ای را سپری کنیم اگرچه مدیریت در مصرف منطقی از سوی مشترکان نیز می تواند کمکی موثر به شمار آید.

شایان ذکر است هم اکنون 34 هزار و 500 کیلومتر خطوط فشار قوی با بهره گیری از 69 ایستگاه تاسیسات تقویت فشار و 240 دستگاه توربوکمپرسور، گاز مورد نیاز بخش های خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاه ها را تامین می کنند.

پایان پیام/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;