آقای همه فن حریف – ۷

 

به گزارش تاسیسات نیوز، هفتمین قسمت از مصاحبه با آقای بستانچی، مدیرعامل محترم دمنده را می خوانید:

 

 

 

از اینکه پسرتان در مجموعه کاری شماست چقدر برای شما مفید بوده است؟

 

 

 

به‌هرحال حضور ایشان مفید بوده است. ایشان زمانیکه محصل بودند از لحاظ اعتقادی و فکری همگن نبودیم. ایشان افکار و عقاید ما را قبول نداشتند. طبعاً افراد قدیمی نیز افکار و عقاید نسل جوان را نمی‌پذیرفتند و قبول نکرده و نمی‌کنند. به‌هرحال چند سالی است که در چالش نسل جوان و نسل قدیمی هستیم تا به‌نوعی بتوانیم یکدیگر و افکارمان را یکدست سازیم. ولی این را باید اضافه کنم که خوشبختانه خیلی به یکدیگر نزدیک شده‌ایم.

همه احتیاج دارند که افکار و معلوماتشان را به‌نوعی آپدیت کنند. شما چگونه این کار را انجام می‌دهید؟

 

 

 

ارتباط با جوانان امروز، علم امروز و دانش امروز آپدیت کردن است. حرف‌ها را می‌شنویم و آنهاییکه منطقی و قابل‌قبول هستند را طبعاً قبول می‌کنیم و به کار می‌بندیم. این اعمال و رفتار در سازمان خود را به‌خوبی نشان می‌دهد. ما فکر سنتی ۳۰ سال قبل را پیاده نمی‌کنیم.

 

 

 

آیا فن‌آوری‌های روز دنیا را پی گیری می‌کنید؟

 

 

بله . این را هم مردم می‌خواهند و هم خودمان پی می‌گیریم. از طریق نمایشگاه‌ها این فن‌آوری‌ها را شناسایی می‌کنیم و از طریق مشتری‌ها نیز آن‌ها را اجرا می‌کنیم. به‌وسیله مدیران جدید نیز شرایط را تحلیل می‌کنیم.

 

 

 

تفریح موردعلاقه‌تان چیست؟

 

 

 

صبح‌های جمعه با دوستان به کوه می‌رویم.

 

 

 

آیا اهل مطالعه کتاب هستید؟

 

 

 

به‌ندرت کتاب می‌خوانم. به دلیل شرایطی که چشمان من دارد حروف کتاب و مانیتور را نمی‌توانم به‌خوبی ببینم و حتی خط های درشت را نیز به‌زحمت با عینک می‌توانم ببینم ولی باید بگویم که در امور مهندسی چشمانم هنوز خوب می‌بیند.

 

 

 

آیا اهل دیدن فیلم و تلویزیون هستید؟

 

 

کمتر فیلم می‌بینم. بیشتر اهل دیدن تحلیل‌های علمی، سیاسی و اقتصادی هستم. بیشتر سعی می‌کنم که تلویزیون ببینم و این تحلیل‌ها را نگاه کنم. بحث‌های روز را می‌بینم. چون در بحث‌های اقتصادی و مدیریتی باید به‌نوعی به روز باشیم و این امر با دیدن این برنامه‌ها میسر می‌شود. سعی می‌کنم که در طول روز حتماً اخبار را نگاه کنم چون بیشتر ارتباط من با تلویزیون به خاطر دیدن اخبار است. روزنامه‌ها را نیز عموماً از طریق تلویزیون دنبال می‌کنم.

 

 

 

آیا به‌غیراز تولید فن کار اقتصادی دیگری انجام می‌دهید؟

 

 

 

خیر . کار اقتصادی دیگری انجام نمی‌دهم. چون اعتقاد دارم وقتی انسان قدرتش را می‌شکند، قدرتش کمتر می‌شود. من سعی کردم همه توانم را در دمنده خرج کنم.

 

 

 

چه پروژه‌های بزرگی را در کشور تجهیز کرده‌اید؟

در مسکن مهر عموماً از فن‌های تولیدی ما استفاده‌شده است. در بخش شرکت‌های تأسیساتی عمدتاً فن‌های آکسیال ما را می‌بینید. در واقع بیشتر بلوور داکت فن‌کوئل‌ها را ما تجهیز می‌کنیم. و این را در شرکت‌های ساران و ساراول انجام دادیم. اما آن چیزی را که می‌توانم ادعا کنم شاخص دمنده در ایران است، پایین نگه‌داشتن قیمت محصولاتمان در طول ۴۰ سال است وقتی ما قیمت‌ها را پایین نگه می‌داریم نه آسیب خارجی می‌بینیم و نه آسیب داخلی. وقتی قیمت ما پایین است رقبای داخلی نمی‌توانند با ما رقابت کنند.

 

 

 

شما امسال در شب عید کتاب آشپزباشی را به همکاران خانم شرکت هدیه داده بودید. چرا؟

 

 

 

البته این کار را آقا مهدی انجام داده بود چون اعتقاد داشتند این کتاب به دردشان می‌خورد حتی در روز قیامت (خنده حضار) و یا حتی بعد از ازدواج.

 

 

ادامه دارد….

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;