طراحی وتجاری سازی شیرهای توپی فشاربالا در کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، شیر توپی از نظر کاربردو جنس و متریال بدنه به چهار نوع فولادی ، استنلس استیل ،پلیمری و برنجی تقسیم می شوند.




کاربرد شیرهای توپی برنجی برای سیالاتی مانند گاز شهری است که فشار ودمای پایینی دارند و از نظر خورندگی غیر فعال بوده. رنگ این شیر ها طلایی بوده و دارای بدنه یک تکه میباشند به جهت کاربرد فراوان از این نوع شیر ها ،شیرهای گازی نامیده شده اند .





یکی دیگراز کاربردهای شیر توپی برنجی برای قطع و وصل جریان آب بوده که اغلب رنگ این شیر ها نقره ای بوده ودارای بدنه ی یک تکه میباشد . اساسا شیر های بدنه برنجی برای رنج دمایی وفشاری پایین بکار میروند.





شیر های توپی فولادی و استنلس استیل در موارد صنعتی و در رنج های فشاری و دمایی بالا بکار می روند . برای سیالات عبوری خورنده و یا در صنایع غذایی شیر الات توپی استنس استیل کاربرد ویژه دارند . قطع وصل جریان در نوع دستی بوسیله ی یه دسته موسوم به دسته گازی انجام میگردد .





کاربرد شیر توپی پلیمری بیشتر جهت مصارف کشاورزی وابیاری ویا جهت سیالات خورنده مانند اسید ها میباشد . انواع شیر های توپی پلیمری از متریال های مختلف UPVC,PVC , TUP و P.P تولید می گردند .





کاربرد شیر توپی از نظر قطعات بدنه و اتصال:




بدنه ی شیر های توپی فولادی و استنلس استیل بصورت یک تکه ، دو تکه و یا سه تکه بوده در بازار موجود میباشد . کاربرد شیر های توپی یک تکه معمولا در رنج فشاری بالا PSI1000 تا PSI 10000 میباشد و نوع اتصال آنها بصورت رزوه ای است . کاربرد شیر های توپی دوتکه و سه تکه در رنج های فشاری پایین از کلاس 150 تا 1500 ریج است و نوع اتصال انها به صورت فلنجی ، جوشی و یا رزوه ای میباشد .





یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با استفاده ازتسهیلات صندوق نوآوری وشکوفایی موفق به طراحی، تولید وتجاری سازی شیرهای توپی فشاربالا مورد نیاز دراین حوزه شد.

 

 

 

صادق جانی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان امروزشنبه دربازدید رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از این طرح در شهرک صنعتی شمس آباد، گفت: شیرهای توپی فشاربالا از جمله شیرآلات بالادستی پالایشگاه های کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است.

 

 

 

وی بیان کرد: درکشوردرزمینه طراحی، تولید وتجاری سازی شیرهای توپی فشار بالا کم کار شده و به صورت علمی وتخصصی کار نشده است.

 

 

 

جانی بیان کرد: با بررسی انجام شده درمناطق نفت خیزجنوب کشور، مشخص شد که این مجموعه قابلیت طراحی، تولید و تجاری سازی این محصول را دارد، اما بزرگی اجرای پروژه ازتوان مالی شرکت خارج بود، بنابراین این طرح به صندوق نوآوری وشکوفایی جهت دریافت تسهیلات ارایه شد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه با دریافت یک میلیارد تومان تسهیلات ازصندوق نوآوری و شکوفایی بومی سازی و تولید این محصول درسال 94 انجام شده است گفت:طراحی و تولید این شیر به عنوان بزرگترین شیردر شیرآلات بالادستی پالایشگاه حوزه نفت، گاز وپتروشیمی انجام شد و تست های مربوطه آن نیزمطابق استانداردهای اروپا انجام شد و درحال حاضر این محصول درصنایع نفتی کشور درحال استفاده است.

 

 

 

جانی بیان کرد: این محصول درحال حاضر علاوه بر اینکه مورد نیاز صنایع نفتی و گازی و پتروشیمی کشوراست ، نیاز بسیاری از کشورهای همسایه نیز است اما کشورهای اروپایی این حوزه را با محصولات خود قبضه کرده اند و عرضه محصول ایرانی در این صنعت با دشواری بسیاری همراه است.

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه این شرکت تنها تولید کننده شیرآلات فشار بالادر کشور است یادآور شد: تنوع محصول در این شرکت بسیار است، به طوری که در سه سال گذشته با توجه به اینکه بدترین دوران مالی شرکت بوده سالانه بین 10 تا 12 میلیارد تومان فروش داشته ایم و پیش بینی می کنیم که در سال 96 ، فروش شرکت به 25 میلیارد تومان افزایش یابد ، در این زمینه قراردادهای مربوطه امضاء شده است و در حال حاضر در حال تامین مواد اولیه هستیم.

 

 

 

وی گفت: در حال حاضر این شرکت با شرکت های اروپایی در دو حوزه طراحی و تولید محصولات و تدوین دانش فنی و نیز تامین مواد اولیه و قطعات استاندارد همکاری دارد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;