برنامه ایران برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: ايران داوطلبانه متعهد به كاهش چهار درصدي انتشار گازهاي گلخانه‌اي است.

 

 

 

سيد محمد مجابي، معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست، در نشست شوراي اداري مديران استان قزوين گفت: هرچند كشورمان يكي از ۱۰ توليدكننده نخست جهان در توليد گازهاي گلخانه‌اي است، اما در اين رابطه به شكل مشروط متعهد شده‌ايم تا هشت درصد توليد گازهاي گلخانه‌اي خود را كاهش دهيم.

 

 

 

وي از محيط زيست به عنوان يكي از مهمترين مسائل روز دنيا ياد كرد و افزود: طي دو ماه گذشته شاهد برگزاري نشست سران ۱۳۵ كشور و مسئولان ۱۹۵ كشور دنيا به ميزباني فرانسه در رابطه با محيط زيست با موضوع تغييرات اقليمي بوديم.

 

 

مجابي به ممنوع بودن تخريب محيط زيست و آلوده كردن آن در اصل ۵۰ قانون اساسي كشور اشاره و تصريح كرد: با وجود آن كه كمتر كشوري در جهان به موضوع محيط زيست خود در قانون اساسي پرداخته، اما متاسفانه شاهديم كه در حوزه هاي مختلف و عناصر حياتي مانند آب و هوا، خاك و تنوع زيستي كشور خود با بحرانهاي گوناگوني روبرو هستيم.

 

 

 

معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست، نگاه يك سويه به حوزه محيط زيست را موجب بروز مشكلاتي در اين حوزه دانست و گفت: بسياري از كشورها كه با بحرانهاي بيشتر و جديتر از كشور ما در حوزه محيط زيست روبرو بودند با اتخاذ نگاه و رويكرد مناسب و برنامه‌ريزي مطلوب مشكلات خود را مرتفع كرده و ما نيز بايد در اين راه قدم برداريم.

 

منبع خبر : شانا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;