هيچ دستگاهي با عنوان كاهنده مصرف برق مورد تاييد ما نيست

هيچ دستگاهي با عملكرد كاهش مصرف برق گواهي لازم را دريافت نكرده و اخبار منتشر شده در اين خصوص كاملا بي پايه است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شركت توانير، با توجه به مشاهده مجدد تبليغات برخي افراد و شركت ها و ادعا در خصوص ساخت و عرضه دستگاه هاي موثر در كاهش مصرف برق، به اطلاع مشتركان مي رساند، شركت توانير به هيچ عنوان ساخت و ارائه مجوز اين گونه دستگاه ها را تاييد نكرده و نسبت به عملكرد آن صحه نگذاشته است.

بار ديگر تاكيد مي گردد كه هيچ دستگاهي با عملكرد كاهش مصرف برق گواهي لازم را دريافت نكرده و اخبار منتشر شده در اين خصوص كاملا بي پايه است.

شايان ذکر است كه اخذ بهاي برق مصرفي مشتركان براساس توان اكتيو صورت مي گيرد ومشتركان خانگي به هيچ عنوان مبلغي را به عنوان توان راكتيو پرداخت نمي كنند. از اين رو تبليغات افراد وشركت هايي كه مدعي ساخت دستگاهي به منظوركاهش مصرف وهزينه برق مصرفي مشتركان مي شود، بي پايه واساس بوده ومصداق بارزفريب مشتركان برق تلقي ميشود.

از اين رو ضروري است مشتركان از خريد و استفاده اينگونه دستگاه ها به دليل آسيب رساندن احتمالي به تجهيزات برقي خودداري نمايند.

ضمناً با توجه به”ماده يك قانون تشديد مجازات و مرتكبين ارتشاء و اختلاس و كلاهبرداري” اقدام فروشندگان دستگاه هاي موصوف كه با تظاهر به مورد حمايت واقع شدن از سوي دولت و دارا بودن مجوز، مبادرت به فريب مشتركان و اخذ وجوهي از آنها نموده اند، مصداق كلاهبرداري بوده و قابل تعقيب از سوي مشتركان زيان ديده در مراجع ذيصلاح قضايي است.

 پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;