هوشمندسازی کولر گازی با گوشی موبایل

تاسیسات نیوز: ورود گوشی‌های هوشمند باعث شده است که انجام دادن بسیاری از کارها راحت‌تر شود. با کمک برنامه‌های موبایلی می‌توان کارهایی مانند خرید، پرداخت قبوض و… را سریع انجام داد و در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کرد. به‌تازگی امکانات گوشی‌های هوشمند بسیار متنوع و جالب شده است و بسیاری از کارها را می‌توان با همین گوشی موبایل انجام داد. کنترل کولر گازی با گوشی موبایل، یکی از امکانات جدید گوشی‌های هوشمند است که به ما این امکان را می‌دهد تا گوشی خود را به کنترل ریموت کولر گازی تبدیل کنیم و از هر جای خانه، دستوراتی مانند روشن و خاموش شدن کولر گازی و تغییر دما را به دستگاه بدهیم.
با نصب برنامه‌های مخصوص و برقراری اتصال بین گوشی و کولر گازی، شما می‌توانید در زمان‌هایی که کنترل کولر گازی در دسترس نیست، دستگاه را کنترل کنید و دمای کولر گازی را کم یا زیاد کنید. یادگیری روش تبدیل گوشی موبایل به کنترل کولر گازی برای بسیاری از افراد جالب و کاربردی است و کار تنظیم دما و کنترل کولر گازی را برای افراد آسان‌تر می‌کند.
در این نوشته، شما با مراحل تبدیل گوشی به کنترل کولر گازی آشنا خواهید شد و یاد می‌گیرید که برای کنترل کولر گازی با گوشی موبایل، چه کارهایی را باید انجام دهید. همچنین با بهترین برنامه‌ها برای برقراری اتصال بین گوشی و کولر گازی آشنا می‌شوید که می‌توانید این برنامه‌ها را روی گوشی شیائومی، سامسونگ و… نصب کنید. اگر شما هم دوست دارید با روش کنترل کولر گازی و اسپلیت با گوشی موبایل آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات جالبی را یاد بگیرید.
تبدیل گوشی به کنترل کولر گازی جنرالتبدیل گوشی به کنترل کولر گازی جنرال
چه مدل کولر گازی را می‌توان با گوشی موبایل کنترل کرد؟
قبل از اینکه روش کنترل کولر گازی با گوشی را یاد بگیرید، بهتر است نگاهی به مدل و مشخصات کولر گازی خود بیندازید و ببینید که آیا کولر گازی شما قابلیت اتصال به اینترنت و سایر دستگاه‌ها را دارد یا خیر؟ در مقاله معرفی بهترین برندهای کولر گازی به شما توضیح دادیم که کولرهای گازی با مدل‌ها و ویژگی‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر دستگاه، ویژگی‌های خاص خودش را دارد. اکثر کولر گازی‌های جدید از برندهای جنرال، گری، فوجی، ال جی و… را می‌توان با گوشی موبایل کنترل کرد.
باید بدانید که روش کنترل کولر گازی معمولی با گوشی موبایل با روش کنترل کولر گازی هوشمند با گوشی فرق دارد؛ مثلاً در کولر گازی معمولی، شما باید ابتدا برنامه‌های خاصی را روی گوشی موبایل خود نصب کنید و سپس به کولر گازی دستور بدهید. در ادامه با روش کنترل کولر گازی هوشمند با گوشی موبایل و نکات مهم برای کنترل کولر گازی معمولی با گوشی آشنا خواهید شد و می‌توانید مراحل گفته شده را با توجه به مدل و امکانات کولر گازی انجام دهید.
روش کنترل کولر گازی هوشمند با گوشی موبایل
در کولر گازی هوشمند، امکانات زیادی وجود دارد و دستگاه به ماژول wifi مجهز است. همچنین قابلیت‌هایی مانند کنترل از راه دور، امکان اتصال دستگاه به گوشی و تبلت، روشن و خاموش شدن بر اساس تایمر و… در کولر گازی هوشمند وجود دارد. به همین دلیل است که در کولر گازی هوشمند، امکان کنترل دستگاه از راه دور با اینترنت وای فای وجود دارد.
برای کنترل کولر گازی هوشمند با گوشی موبایل باید مراحل زیر را انجام دهید:
  1. کولر را به اینترنت متصل کنید: در برخی مدل‌ها برای اینکه بتوانید اتصال بین کولر و گوشی موبایل را انجام دهید، باید هر دو دستگاه را به یک شبکه اینترنت یا همان وای‌فای متصل کنید.
  2. اپلیکیشن مخصوص کولر را نصب کنید: با توجه به برند کولر گازی خود، برنامه مخصوص برای کنترل کولر گازی با گوشی موبایل را پیدا کرده و برنامه را نصب کنید. نام اپلیکیشن مخصوص کولر گازی، در داخل دفترچه راهنمای دستگاه نوشته شده است.
  3. مدیریت کولر را انجام دهید: زمانی که اپلیکیشن موبایلی را نصب کردید و اتصال بین اپلیکیشن و کولر گازی برقرار شد، به‌راحتی می‌توانید دستگاه خود را مدیریت کنید. حتی برخی از کولرهای هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که از فواصل بسیار دور نیز بتوانید کولر را کنترل کنید و مدیریت روشن و خاموش بودن دستگاه و تنظیمات دما را انجام دهید.
با انجام این کارها، کولر گازی شما به گوشی موبایل متصل می‌شود و شما می‌توانید بدون نیاز به ریموت کنترل، به کولر گازی خود فرمان بدهید.
اما اگر کولر گازی شما معمولی بود چه باید کرد؟ نگران نباشید؛ در ادامه با روش کنترل کولر گازی معمولی با گوشی موبایل نیز آشنا خواهید شد.
روش کنترل کولر گازی معمولی با گوشی موبایل
در کولر گازی معمولی، امکاناتی مانند امکان اتصال به اینترنت وجود ندارد و نمی‌توان مانند کولر گازی هوشمند با این کولرهای معمولی برخورد کرد. برای کنترل کولر گازی معمولی با گوشی شیائومی، گوشی سامسونگ و گوشی‌های آیفون، شما باید از برنامه‌های مخصوص این کار کمک بگیرید. این اپلیکیشن‌ها، امکان اتصال به کولر را می‌دهند و کار با آنها بسیار راحت است.
کنترل کولر گازی با گوشیکنترل کولر گازی با گوشی
بهترین اپلیکیشن‌ها برای تبدیل گوشی به کنترل کولر گازی
آیا به دنبال بهترین اپلیکیشن‌ها هستید تا بتوانید از طریق گوشی موبایل خود به کولر گازی دستور بدهید؟ در این قسمت، شما با ۴ برنامه محبوب آشنا خواهید شد که امکان اتصال به برندهای مختلف کولر گازی را دارند و کار شما را برای تنظیم دمای کولر گازی بسیار راحت می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که برنامه‌های موبایلی مختلف را روی گوشی موبایل خود امتحان کنید تا بتوانید بهترین برنامه کنترل کولر گازی را پیدا کنید.
برای اتصال کولر گازی به گوشی موبایل، از اپلیکیشن‌های زیر استفاده کنید.
۱- اپلیکیشن air touch:
اپلیکیشن air touch یکی از معروف‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌ها برای کنترل کردن کولر گازی است است. این اپلیکیشن بیش از ۱۶ برند مختلف از کولرهای گازی را پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با این اپلیکیشن، انواع کولر گازی با برندهای مختلف از سامسونگ گرفته تا هیتاچی و… را مدیریت کنید. از جمله امکانات اپلیکیشن air touch می‌توان به قابلیت تنظیم دما از راه دور، قابلیت ارسال دستور روشن و خاموش شدن به دستگاه، تغییر حالت‌های کولر گازی، امکان تنظیم سرعت فن و تنظیم زمان تایمر اشاره کرد.
روش کار اپلیکیشن air touch به این صورت است که ابتدا وارد اپلیکیشن می‌شوید و برند کولر گازی خودتان را انتخاب می‌کنید. اگر برند و مدل کولر گازی شما در لیست موجود بود، مدل دستگاه را انتخاب می‌کنید و سپس کولر گازی را به موبایل متصل می‌کنید تا بتوانید دستگاه را از اتاق یا بالکن و حیاط کنترل کنید.
اپلیکیشن air touchاپلیکیشن air touch
۲- اپلیکیشن tado:
اپلیکیشن tado، یکی دیگر از برنامه‌های موبایلی است که به شما کمک می‌کند تا میزان سرمایش و گرمایش کولر گازی را از راه دور کنترل کنید. اپلیکیشن تادو مربوط به یک شرکت آلمانی است که اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های مخصوصی را برای کنترل بهتر کولر گازی ارائه کرده است. با نصب اپلیکیشن تادو، شما می‌توانید در میزان مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید و هزینه قبض برق را کاهش دهید. یکی از مزایای اپلیکیشن tado این است که تغییرات دمایی ناشی از باز بودن پنجره‌های خانه را تشخیص می‌دهد و به شما هشدار می‌دهد که کولر گازی خود را خاموش کنید تا انرژی به هدر نرود.
بنابراین اگر به دنبال دانلود برنامه کنترل کولر گازی هستید و دوست دارید همواره از هوای دلپذیر در خانه خود لذت ببرید، اپلیکیشن tado را دانلود و نصب کنید تا بتوانید دستگاه خود را از راه دور نیز کنترل کنید.
اپلیکیشن tadoاپلیکیشن tado
۳- اپلیکیشن airpatrol:
اپلیکیشن airpatrol، یکی دیگر از برنامه‌هایی است که به‌خوبی با کولرهای گازی هماهنگ می‌شود و امکان مدیریت بخش‌های مختلف کولر گازی با گوشی موبایل را به شما می‌دهد. کنترل کولر گازی از راه دور و انجام کارهایی مانند تغییر دما، روشن و خاموش کردن دستگاه و… با این اپلیکیشن انجام می‌شود.
باید بدانید که این اپلیکیشن، امکان اتصال به اکثر برندهای کولر گازی را دارد و شما می‌توانید از این برنامه موبایلی به عنوان ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ، ال جی، جنرال و… استفاده کنید.
یکی از مزایای اپلیکیشن airpatrol این است که درباره وضعیت اسپلیت و کولر گازی به شما هشدار می‌دهد و قبل از بروز مشکلات کولر گازی، شما را مطلع می‌کند تا برای تعمیر یا سرویس کولر گازی اقدام کنید.
اپلیکیشن airpatrolاپلیکیشن airpatrol
۴- اپلیکیشن cielo home:
اگر به دنبال اپلیکیشن رایگان و بسیار کاربردی برای کنترل کولر گازی با گوشی موبایل هستید، اپلیکیشن cielo home را نصب کنید و از امکانات زیاد این برنامه موبایلی استفاده کنید. با نصب اپلیکیشن cielo home، شما می‌توانید دمای اتاق را روی دمای دلخواه خود تنظیم کنید و میزان مصرف انرژی را به حالت بهینه برسانید. همچنین با کمک این اپلیکیشن می‌توانید سرعت فن، حالت ACT جهت چرخش پره‌های کولر و موارد دیگر را تنظیم کنید. علاوه بر اینها، اپلیکیشن cielo home امکان مدیریت همزمان چند کولر گازی را نیز برای شما فراهم کرده است.
اتصال اپلیکیشن cielo home به کولر گازی بسیار راحت است و شما می‌توانید خیلی راحت این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید و بعد از اتصال اپلیکیشن به کولر گازی، کار مدیریت و کنترل کولر گازی خود را انجام دهید.
اپلیکیشن cielo homeاپلیکیشن cielo home
نکات مهم برای کنترل کولر گازی با گوشی موبایل
بسیاری از افراد، در هنگام نصب اپلیکیشن‌های موبایلی و تبدیل گوشی موبایل به کنترل کولر گازی با مشکل مواجه می‌شوند. برای اینکه بهتر بتوانید این کار را انجام دهید، به نکات زیر توجه کنید.
۱- همه کولرهای گازی قابلیت اتصال به موبایل را ندارند:
اولین موضوعی که باید بدانید این است که تمام کولرهای گازی امکان اتصال به گوشی‌های موبایل را ندارند و نمی‌توان این کار را برای تمام برندهای کولر گازی انجام داد. مثلاً کولرهای پنجره‌ای را نمی‌توان با گوشی موبایل کنترل کرد؛ زیرا کولرهای پنجره‌ای، بدون کنترل کار می‌کنند و امکان اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور را نیز ندارند.
بنابراین، قبل از اقدام برای تبدیل گوشی موبایل به کنترل کولر گازی، باید بررسی کنید و ببینید که کولر شما قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور را دارد یا خیر.
۲- گوشی موبایل باید مادون‌قرمز داشته باشد:
برای تبدیل گوشی موبایل به ریموت کنترل کولر گازی، باید گوشی شما قابلیت مادون قرمز را داشته باشد تا بتواند به کولر گازی متصل شود. قبل از اقدام برای اتصال گوشی به کولر گازی، خوب است بررسی کنید و مطمئن شوید که گوشی شما امکان مادون قرمز را داشته باشد. روی فریم اکثر گوشی‌های شیائومی و سامسونگ، قسمتی مات و دایره‌ای یا مستطیلی شکل وجود دارد که این قسمت، مخصوص به سنسور مادون قرمز است. کار اتصال به کولر گازی و فرمان دادن به دستگاه از طریق سنسور مادون قرمز گوشی موبایل انجام می‌شود.
کنترل کولر گازی با موبایل ایفونکنترل کولر گازی با موبایل ایفون
۳- بعضی از کولرهای گازی با برندهای چینی به گوشی متصل نمی‌شوند:
اگر از کولر گازی چینی استفاده می‌کنید، باید بدانید که در بسیاری از موارد، کولر گازی چینی به گوشی موبایل متصل نمی‌شود و نمی‌توانید کار کنترل کولر گازی با گوشی موبایل را انجام دهید. برای بررسی این موضوع، دفترچه راهنمای کولر گازی را مطالعه کنید و بررسی کنید که آیا شرکت سازنده، اپلیکیشن خاصی را پیشنهاد کرده است یا خیر؟ از طریق اپلیکیشن مخصوص کولر گازی خود، شما می‌توانید کار اتصال دستگاه به گوشی موبایل را انجام دهید.
۴- برنامه‌های مختلف را امتحان کنید:
علاوه بر اپلیکیشن‌های معرفی شده، برنامه‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا گوشی موبایل را کولر گازی متصل کنید و دستگاه خود را کنترل کنید. به همین دلیل بهتر است برنامه‌های مختلف را امتحان کنید تا بهترین اپلیکیشن برای کنترل کولر گازی از گوشی موبایل را پیدا کنید. مثلاً اگر از کولر گازی ال جی در منزل استفاده می‌کنید، برنامه Smart ThinQ را نصب کنید تا بتوانید کار کنترل کولر گازی را با گوشی اندرویدی یا گوشی آیفون انجام دهید.
شما می‌توانید در زمان نصب اسپلیت و کولر گازی، از نصاب کولر گازی بخواهید که برنامه‌های مناسب برای کنترل دستگاه با گوشی موبایل را به شما معرفی کند.
نکات مهم برای کنترل کولر گازی با گوشی شیائومینکات مهم برای کنترل کولر گازی با گوشی
جمع‌بندی مطالب
در این مطلب درباره روش کنترل کولر گازی با گوشی موبایل با شما صحبت کردیم و اپلیکیشن‌های کاربردی برای اتصال گوشی موبایل به کولر گازی را به شما معرفی کردیم. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها و نکات گفته شده، شما می‌توانید گوشی خود را به ریموت کنترل کولر گازی تبدیل کنید و از اتاق یا بیرون از خانه، به کولر گازی فرمان بدهید. چنانچه این محتوا برایتان مفید بود، پیشنهاد می کنیم محتوای اصول فیلمبرداری با موبایل را نیز مطالعه کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;