عملکرد شرکت آب و فاضلاب قم تشریح شد

عملکرد شرکت آب و فاضلاب قم تشریح شد

 قم هم اکنون دارای 146 حلقه چاه‌ها و چشمه‌ است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس عبدالحمید توکلی‌بینا با تبریک ایام دهه مبارک فجر به ارائه گزارشی از پیشرفت‌های صنعت آب و فاضلاب قم پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: افزایش چشمگیر جمعیت استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت توسعه زیرساخت‌های صنعت آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان را دو چندان کرد.

 

وی در همین راستا به پیشرفت‌های کمی و کیفی در بخش آب و فاضلاب استان پرداخت و اظهار داشت: پیش از انقلاب حدود هزار کیلومتر شبکه آبرسانی در شهر قم وجود داشت که این میزان پس از انقلاب به 2 هزار و 600 کیلومتر رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه قبل از انقلاب شبکه توزیع آب شیرین در قم وجود نداشت، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور 200 کیلومتر شبکه توزیع آب شیرین در شهر قم اجرا شد و هم اکنون این مهم به عنوان یک برند بین‌المللی مطرح است و ما موفق به کسب گواهینامه عملکرد شایسته جهانی از سازمان ملل شده‌ایم.

 

وی میزان مشترکین آب در شهر قم را پیش از انقلاب 120 هزار مشترک اعلام کرد و ابراز داشت: این تعداد در حال حاضر به 360 هزار مشترک آب رسیده است.

 

وی تصریح کرد: در حالی که قبل از انقلاب شبکه فاضلاب در قم اجرا نشده بود اما هم اکنون 850 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در قم ایجاد شده علاوه بر اینکه 100 کیلومتر شبکه فاضلاب نیز در دست احداث است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: تعداد چاه‌ها و چشمه‌ها پیش از انقلاب در روستاهای استان قم تنها 14 حلقه بود که این میزان در حال حاضر به 146 حلقه افزایش یافته است.

 

توکلی‌بینا همچنین تاکید کرد: میزان مخزن ذخیره آب در روستاها از 4 هزار متر مکعب به 40 هزار متر مکعب رسیده و تعداد مشترکین نیز از 4 هزار به 29 هزار مشترک افزایش یافته است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;