ضعف زبان شرکت های ایرانی در صادرات خدمات فنی مهندسی

نماینده صنعتگران شهر بصره گفت: کشور عراق در حال سازندگی است و در بسیاری از حوزه‌های صنعت ساختمان نیازمند خدمات و محصولات شرکت های ایرانی است.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  به نقل از خبرگزاری مهر ، هانی قاسم احمد در بازدید از ششمين نمايشگاه اختصاصي آسانسور، پله برقی، بالابر، نقاله و قطعات، تجهیزات و لوازم جانبی و ششمین نمايشگاه بين‌المللي مصالح و تكنولوژي ساختمان (سبك سازي – مقاوم سازي) اصفهان اظهار داشت: اتصالات پلی اتیلن و لوله‌هایPVC  را از جمله محصولاتی است که در صورت صادرات آن به عراق به شدت مورد استقبال بازار این کشور قرار خواهد گرفت.

وی همچنین نیاز این کشور را در زمینه آسانسور و پله‌های برقی بالا دانست و افزود: ما به نمایندگی از 750 شرکت شهر بصره به ایران و برای بازدید از این نمایشگاه آمده ایم و مطمئن هستیم که همه این شرکت‌ها منتظر کاتالوگ‌ها و بروشور محصولاتی هستند که ما از ایران با خود می‌بریم.

این صنعتگر عراقی با اشاره به تشکیل جلسات هفتگی صنعتگران بصره در فرمانداری این شهر گفت: ما نتایج حضور خود در ایران را در این جلسه اعلام می‌کنیم و به یقین از این طریق راه تعامل و همکاری با شرکت‌های ایرانی در زمینه صنعت ساختمان مهیاتر می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی محصولاتی که از ایران به عراق وارد می‌شوند باید دارای استانداردهای مورد تأیید این کشور به خصوص استاندارد SGS باشند و استانداردهای داخلی ایران در این زمینه به کنار گذاشته می‌شود. به همین دلیل شرکت‌های ایرانی که به دنبال بازارسازی در عراق هستند باید این استانداردها را پیاده سازی کنند.

ضعف زبان در شرکت های ایرانی

همچنین یکی دیگر از صنعتگران خصوصی بصره اظهار داشت: مشکل شرکت‌های ایرانی ندانستن زبان انگلیسی یا عربی است و گرنه محصول این شرکت‌ها از نظر کیفیت بسیار مورد تأیید است.

اسعد عبدالجبار نعمه گفت: در شهر بصره سالانه سه تا چهار  نمایشگاه برگزار می شود و دو ماه دیگر نیز نمایشگاه صنعت دایر خواهد شد که شرکت‌های ایرانی می‌توانند با حضور در این نمایشگاه، بازار بسیار گسترده‌ای برای خود ایجاد کنند.

وی شهر بصره را در بخش شیر و لبنیات، دامپروری های مکانیزه، انبوه سازی مسکن و مدرسه سازی به شدت نیازمند مشارکت پیمانکارهای ایرانی دانست و ادامه داد: در بخش صنعتی حتی زمین و مجوز نیز در اختیار شرکت ایرانی گذاشته می شود و قراردادهای 25 تا 30 ساله منعقد خواهد شد.

ایران می تواند از ترکیه پیشی بگیرد

نعمه افزود: شرکت‌های ساختمانی ایرانی با روش‌های روز دنیا آشنا هستند و مثلاً در بحث مدرسه‌سازی بسیار می توانند در عراق موفق باشند. علاوه بر آن آجر پزی و سیمان نیز نیازمند سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها است و بازده اقتصادی زیادی برای آنان دارد.

وی بصره و اربیل را از نظر امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت منطقه تأیید کرد و گفت: شرایط بصره با بغداد که مرکز تنش‌های داخلی و خارجی است، متفاوت است.

این صنعتگر عراقی گفت: کیفیت محصولات ایرانی با محصولات عراقی قابل مقایسه نیست و شرکت‌های عراقی خط تولید چندانی ندارند. در حال حاضر نیز ترکیه و ایران بازارهای اصلی عراق برای خرید محصولات صنعت ساختمان هستند، این در حالی است که ایران می‌تواند در این رقابت از ترکیه پیشی بگیرد.

گفتنی است ششمين نمايشگاه اختصاصي آسانسور، پله برقی، بالابر، نقاله و قطعات، تجهیزات و لوازم جانبی و ششمین نمايشگاه بين‌المللي مصالح و تكنولوژي ساختمان (سبك سازي – مقاوم سازي) از 14 شهريور ماه آغاز شده و تا 18 شهریور در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان اصفهان واقع در پل شهرستان داير است.

 پایان پیام/.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;