برگزاری طرح همیار انرژی دانش آموزی

به گزارش تاسیسات نیوز، هم زمان با 13 آبان ماه روز دانش آموز:طرح ” همیار انرژی”دانش آموزی با مشارکت سازمان بهره وری انرژی ایران و دبیرخانۀ دائمی کودک و انرژی در تهران برگزار می گردد.





سابا در راستای اهداف خود با مشارکت سازمان های مرتبط در حوزۀ محیط زیست، انرژی و سوخت اجرای طرح همیار انرژی دانش آموزی را در تهران آغاز کرد.

 

 

به ­منظور آموزش و فرهنگ ­سازی در خانواده ­های دانش ­آموزان و نهادینه کردن جایگاه ارزش منابع انرژی و اصلاح الگوی مصرف در جامعه، طرح همیار انرژی دانش ­آموزی را با مشارکت سازمان ­ها و نهادهای مرتبط با حوزه­های دانش ­آموزی، محیط زیست، انرژی و سوخت “هم ­زمان با 13 آبان” روز دانش ­آموز در کلیۀ مدارس ابتدایی و دورۀ اول متوسطۀ شهر و استان تهران اجرا گردید.

 

 

 

 

طرح «همیار انرژی دانش ­آموزی» ویژۀ کلیۀ دانش ­آموزان مقاطع ابتدایی و دورۀ اول متوسطه می ­باشد. این طرح که یکی از چهار پروژۀ مصوب دبیرخانه دائمی کودک و انرژی در سال تحصیلی ٩٦-٩٥ می باشد با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان­های استان تهران، وزارتخانه ­های آموزش و پرورش، نفت، نیرو، سازمان انرژی اتمی، سازمان ملی استاندارد، ستاد حمل و نقل سوخت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان انرژی­های نو، شرکت آب و فاضلاب استان تهران، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و مرکز خلاقیت ­های کودکان و نوجوانان و نیز بسیاری از شرکت ­های زیرمجموعۀ سازمان­ ها و وزارتخانه ­های مذکور همزمان با روز دانش ­آموز آغاز به فعالیت خواهد نمود.

 

 

 

 

این طرح که با هدف آموزش و ترویج فرهنگ صحیح مدیریت مصرف انرژی، بهینه سازی و بهره ­وری مصرف سوخت و انرژی و هم­چنین آشنایی دانش آموزان با مفاهیم و کارکردهای انرژی، انرژی ­های تجدید پذیر و … به رشتۀ تحریر درآمده به ­عنوان پروژه­ای ترویجی و آموزشی مخاطبین خود را با ابزارهای مختلف فرهنگی، هنری و رسانه­ ای با مفاهیم انرژی و حفظ محیط زیست آشنا می ­نماید.

 

 

 

 

برگزاری دوره­ های آموزشی بهره­ وری و مدیریت مصرف انرژی و سوخت در مدارس، برگزاری آزمون ­های طبقه ­بندی شده متناسب با دورۀ تحصیلی با موضوع انرژی، سوخت و محیط زیست، صدور و اهداء کارت و حکم ­های همیار انرژی دانش­ آموزی- احکام و کارت ­های درجه ۱ ،۲ و ۳، شرکت دانش ­آموزان عضو طرح همیار انرژی در جشن و جشنواره­ های و جشن ­های ویژۀ کودک و انرژی، برگزاری همایش ­های دانش ­آموزی به ­صورت فصلی ویژه اعضاء باشگاه همیاران انرژی و …، ازجمله وظایف و بخش ­های اصلی طرح همیار انرژی به ­شمار می ­روند.

 

 

 

 

همیار انرژی به دانش آموزی اطلاق می ­شود که علاوه­ بر تلاش برای تحصیل علم و تربیت در مدرسه ، به ­صورت داوطلبانه و با هماهنگی مسئولان ذیربط مدرسه، به ­منظور آموزش و فرهنگ ­سازی در خانواده خود ضمن گذراندن آموزش درخصوص انرژی (آب، برق،گاز، نفت، بنزین، …) با مشارکت و همراهی خانواده ضمن ارتقای بهره ­وری درست از منابع انرژی، مانع هدررفت منابع و هزینه­ های اضافی به خانواده، مدرسه و جامعه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;