برپایی دوره تربیت مدرس انرژی درساختمان

به‌گزارش تاسیسات نیوز ، مهندس حجت الله عامری ضمن خوشامد گویی به مهندسان شرکت کننده در کلاس های آموزشی تربیت مربی ساختمان های سبز گفت : از اسفند ماه 1392 که تفاهم نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و بنیاد جهانی انرژی منعقد شده است ، برای سومین بار میزبان آقای نیومن ، رییس بنیاد جهانی انرژی هستیم که جای تشکر ویژه دارد .

 

 

وی افزود : صرفه جویی در مبحث انرژی بسیار حائز اهمیت است و ضرورت آن بر هیچ کس پوشیده نیست و در دوره جدید شورای مرکزی که از اسفند ماه آغاز بکار نمود و با توجه به مصوبه هیات عمومی در هفدهمین اجلاس سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها که تیر ماه سال جاری در شهر تهران برگزار شد ، خط مشی کاری و راهبردهای عملی سازمان نظام مهندسی ساختمان به تصویب رسید که یکی از بندهای آن به صرفه جویی در مصرف انرژی اختصاص دارد و پس از آن در اولویت کاری سازمان قرار گرفت .

 

 

نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه اشاره کرد : در حال حاضر بیش از 124 میلیارد دلار در کشور مصرف انرژی داریم که 40 درصد آن در بخش صنعت ساختمان مصرف می شود که از این میزان بین 40 تا 50 درصد به هدر می رود. با توجه به اهمیت موضوع ، سازمان نظام مهندسی ساختمان بر اجرای این پروتکل حساب ویژه ای باز کرده و در جلسه مشترکی که با مهندس زنگنه ، وزیر نفت داشته ایم بر ادامه کار در این زمینه و با تعامل با دیگر بخش ها تاکید شد و با تشکیل کمیته ای مشترک از متخصصان دو مجموعه ، تفاهم نامه مشترکی نیز با وزارت نفت به امضا برسد که به واسطه آن کل سازمان های نظام مهعندسی ساختمان استان ها ، بتوانند با اجرای مفاد تفاهم نامه ، حداقل تا یک دهه آینده برنامه ریزی های سازمان را با اجرایی شدن در سطح جامعه مشاهده و نتیجه آن را رصد کنیم .

 

 

وی تاکید کرد : مطمئنا ً مهندسانی که در این کلاس ها آموزش خواهند دید در استان ها به عنوان مدرس انرژی شروع به فعالیت کرده و در راستای دستیابی به جایگاه مناسب مصرف انرژی در ساختمان ها ، سازمان نظام مهندسی ساختمان را یاری خواهند کرد.

 

مهندس عامری اظهار داشت : با همکاری وزارت راه و شهر سازی نیز در صدد اجرایی کردن قوانین و مقررات ملی ساختمان هستیم که بتوانیم بر این اساس اجرای قانون را به طور شایسته ای در جامعه فعال ، قوانین را فراگیر و زمینه های اجباری نمودن آن را فراهم کنیم.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد : امید است بتوان با چنین حرکتهای مثبت و تاثیر گذار ، گام بلندی در جهت اعتلای مهندسی کشور برداریم و ساخت و ساز کشور را در راستای توسعه اقتصادی ، همگام و همراه با سیاست های صرفه جویی در مصرف انرژی مدیریت کنیم.

 

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;