افزایش 16 میلیون لیتری تولید بنزین یورو4

به گزارش تاسیسات نیوز، در کنار افزایش ظرفیت 12 میلیون لیتری بنزین یورو4 به واسطه وارد مدار شدن فاز نخست غول بنزین‌سازی کشور و منطقه، 3 میلیون لیتر بنزین یورو4 از سوی پالایشگاه بندر عباس و یک میلیون لیتر بنزین یورو4 نیز به واسطه افزایش تولید پالایشگاه لاوان تا پایان اردیبهشت به تولیدات بنزین کشور افزوده خواهد شد.





عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» گفت: با وارد مدار شدن فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تثبیت تولید 12 میلیون لیتری بنزین در آن و افزایش تولید پالایشگاه‌های بندرعباس و لاوان در مجموع 16 میلیون لیتر بنزین یورو4 به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده خواهد شد که ما را از واردات بنزین بی‌نیاز خواهد کرد.





البته بی‌نیاز شدن از واردات بنزین در سال جاری به میزان رشد مصرف بنزین در کشور بستگی خواهد داشت به این معنا که چنانچه میزان مصرف بنزین کشور در سطح سال گذشته ثابت باقی بماند، قطع واردات بنزین نیز محقق خواهد شد.





اما آن‌طور که کاظمی می‌گوید؛ در فروردین‌ماه سال 96 چیزی حدود 8 درصد به مصرف بنزین کشور افزوده شده است. هرچند این ماه به علت قرار داشتن در زمان اوج مسافرت‌‌ها، معیار مناسبی برای پیش‌بینی رشد مصرف بنزین به نظر نمی‌رسد، اما چنانچه روند رشد مصرف بنزین در سال جاری به واسطه اضافه شدن خودروهای جدید به همین میزان جریان داشته باشد، به نظر می‌رسد تا قطع کامل واردات بنزین، صرفه‌جویی در مصرف بنزین نیاز بعدی کشور باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;