اتمام حجت با ساختمانهای ناایمن کارساز شد

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از خارج شدن بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ ساختمان حیاتی از فهرست ساختمان‌های ناایمن در تهران خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ ساختمان حیاتی از فهرست ساختمان‌های ناایمن در تهران پایتخت حذف شده است.
مهدی بابایی افزود: قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳، همه ساختمان حیاتی ناایمن در پایتخت ایمن سازی شوند و این مهم را سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران انجام می‌دهد که در ایمن‌سازی این ساختمان‌ها هم موضوع ایمنی و هم موضوع سازه‌ای مد نظر قرار گرفته است.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران افزود: ایمن‌سازی تعدادی از بیمارستان‌های ناایمن تهران هم در دست پیگیری است و در حال حاضر پیگیر هستیم تا یکی از بیمارستان‌های قدیمی و ناایمن تهران تخلیه شود، زیرا این بیمارستان نیاز به بازسازی کامل دارد.
مهدی بابایی گفت: تاکنون پنج مرتبه به مسئولان این بیمارستان قدیمی و فرسوده اخطار تخلیه داده شده است، زیرا هم از لحاظ سازه‌ای و هم ایمنی نیاز به تخریب و نوسازی دارد.
این عضو شورای شهر تهران افزود: از شهرداری آن منطقه هم خواستیم تا پرونده قضایی برای این مرکز درمانی تشکیل دهد تا موضوع ناایمن بودن این مکان زودتر پیگیری شود.
مهدی بابایی با تاکید بر اینکه شورای شهر تذکراتی را درباره تشکیل پرونده قضایی ساختمان‌های ناایمن به شهرداران مناطق داده است، گفت: تمامی این پرونده‌ها به قوه قضاییه ارسال شده، اما به این موارد اکتفا نکرده‌ایم و از شهرداران خواستیم تا برای تک تک ساختمان‌های بحرانی باقی مانده در مناطق، پرونده قضایی تشکیل شود و همه آنها شماره کلاسه قضایی داشته باشند.
مهدی بابایی تاکید کرد: انتظار داریم قوه قضاییه موارد مطروحه را تعیین تکلیف کند و به مالکانی که خود را ملزم به ایمن سازی ساختمان نمی‌دانند، اخطار لازم را بدهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;