نیاز 1000 مگاواتی برای افتتاحیه المپیک زمستانی سوچی

سوچی

در چند هفته آینده صدها هزار نفر برای دیدن بازی‌های المپیک زمستانی به شهر سوچی در روسیه سفر خواهند کرد، در این میان مسئله‌ای که حائز اهمیت خواهد بود تامین انرژی است.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  برگزارکنندگان این بازی‌ها تخمین می‌زنند در هنگام جشن افتتاحیه مسابقات به تقریبا ۱۰۰۰ مگاوات انرژی نیاز دارند، یعنی ۵۶۰ مگاوات بیش‌تر از نیاز روزانه شهر. با چنین جهشی در میزان مصرف انرژی، جای تعجب است که سوچی چگونه می‌تواند این کمبود انرژی را جبران نماید. طبق اعلام وبسایت رسمی المپیک سوچی، برای تامین این میزان انرژی چندین نیروگاه برق ساخته و یا ترمیم و تقویت شده‌اند. «این نیروگاه‌ها شامل سه نیروگاه حرارتی در آدلر، کودپست و ژوبگا است. نیروگاه برق حرارتی سوچی، نیروگاه گرمایشی توآپس و نیروگاه برق‌آبی کراسنوپولیانسکایا نیز ترمیم یا تقویت شده‌اند.» همچنین برای اطمینان از تامین انرژی به میزان کافی، منابع برق پشتیبان در نزدیکی سوچی نصب و تعبیه شده‌اند.

 

علاوه بر به روز رسانی نیروگاه‌های برق، سوچی از انرژی سبز و مزایای زیست محیطی چندین طرح مانند روشنایی با لامپ‌های LED، انرژی خورشیدی، سیستم‌های تصفیه و ضدعفونی هوا نیز برخوردار شده است.

 

با همکاری کمپانی داو (Dow) یک سیستم راهکار پایدار برای مبدل شدن سوچی به نمونه‌ای موفق در زمینه سفر بدون تولید کربن نیز آماده شده است. این سیستم شامل پروژه‌هایی است که مانع از انتشار کربن در هنگام سفر و حمل و نقل قهرمانان، تماشاچیان و خبرنگاران رسانه‌ها می‌شود. برای کمپانی داو، تمرکز اصلی بر روی بهره‌وری انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و حفاظت و ترمیم زیست بوم‌ها است.

 

به گزارش هاب، دیمیتری چمیشنکو، رئیس کمیته برگزار کننده المپیک سوچی ۲۰۱۲، می‌گوید: «یکی از اصلی‌ترین مشوق‌های ما برداشتن قدمی مهم و رو به جلو برای کمک به افزایش آگاهی‌های زیست‌محیطی و الهام بخشیدن به دیگران برای انجام همین کارها در روسیه است. با تشکر از رهبری، مشارکت، تخصص و قابلیت‌های بی‌همتای کمپانی داو، ما در حال عمل به تعهد خود مبنی بر برگزاری بازی‌ها با کم‌ترین تاثیر بر روی آب و هوا و دستیابی به یک تاثیر مثبت و ارزشمند برای کشورمان و برای المپیک هستیم.»

 

تامین این میزان تقاضای انرژی تعهدی بزرگ برای هر کشوری خواهد بود. به نظر می‌رسد سوچی از استراتژی موثری استفاده می‌کند، اما آیا این کافی‌ست؟ و آیا سوچی باید تاکتیک‌های دیگری را برای تامین نیازهای انرژی به‌کار ببرد؟

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;