به روز سازی تاسیسات آب و برق نیازمند بودجه و اصلاح نظام تعرفه هاست

آبفا

بسیاری از تاسیساتمان به دلیل امکانات مالی محدود است و منابع درامدی نیز که از محل تعرفه هایمان است بسیار محدود است و لذا اگر اینها بخواهند نوسازی شوند نیازمند بودجه کافی ، منابع مالی و اصلاح نظام تعرفه هاست .

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون آبفای وزیر نیرو در حاشیه مانور بزرگ مدیریت بحران و پدافند غیر عامل آب و فاضلاب تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: آب و برق هردو جزو شریان های اصلی و اساسی هستند که همپای امداد و نجات در زمان بلایای طبیعی بیشترین کمک را برای مناطق آسیب دیده انجام می دهند.

ستار محمودی با بیان اینکه ، اولین گام در همین راستا طرح ها و مطالعاتی بوده که اگر تهران در زمان وقوع بلایای طبیعی حالت اضطرار قرارگرفت چه باید بکنیم اظهار داشت: و برای اینکه این مطالعات عملیاتی شود، مانور پدافند غیر عامل،را برنامه ریزی کردیم که اگر اتفاقی افتاد بدانیم که چگونه برسیم و گلوگاه ها را برطرف کنیم. مانور امروز هم به همین خاطر بود که استانهای معین و جانشین و شرکت های کمک کننده قراردادهایی بسته شد که اگر در صورت هرگونه اتفاق شرکت کمک کننده با اعتبارات خود هزینه کند و بداند که این هزینه برخواهد گشت. وی اضافه کرد: سقف هزینه ها اعلام شد ه به طوریکه هم طراحی و هم شناسایی نقاط ضعف در بودجه های سالیانه بدین منظور پیش بینی شده است. وی در عین حال افزود: البته منابع مالی نقص عمده ای در برای این کار دارد و باتوجه به اینکه وزارت نیرو و شرکت های تابعه با محدودیت منابع مالی روبرو هستند با گام های محدودی کار را جلو می بریم ولی در جایی که بتوان مدیریت اجرایی داشت مدیریت می کنیم .

محمودی در خصوص تجهیزات و به روز کردن آنها گفت: خدمات آب و برق از جمله خدماتی است که در زمان وقوع حادثه و بروز زلزله مدنظر قرار می‌گیرد.وی ادامه داد: آب و برق با حیات مردم درگیر است، پس این بخش بسیار حساس و سنگین است، بنابر این برای مقابله با هر گونه حادثه‌ای باید آموزش‌های لازم و مانور‌های لازم برگزار شود. وی گفت: تاسیسات آب و برق که در خدمت مردمند جزو تاسیساتی هستند که بالاترین استهلاک را دارند که شامل دو بخش تاسیسات ثابت مثل سیستم لوله کشی و ایستگاه های پمپاژ محل های کاری و تصفیه خانه هاست که عمدتا برای عمر طولانی تری ساخته می شوند . بخش دیگر تجهیزاتی است که حالت رونده و متحرک را دارند. مثل ماشین های امداد و لوازم یدکی و… ما بسیاری از تاتاسیساتمان به دلیل امکانات مالی محدود منابع درامدی ما که از محل تعرفه هایمان است بسیار محدود است و لذا اگر بخواهد اینها نوسازی شود نیازمند منابع مالی و اصلاح تعرفه هاست که آن هم از آب و فاضلاب یا وزارت نیرو خارج است. از منابع عمومی دولت هم برا ی تعمیر و نگهداری منابعی اختصاص پیدا نمی کند.این رو باید از محل درامد های هریک از شرکت ها باشد و لذا با منابع محدود روبرو می شویم.

 

محمودی اظهار داشت: هر گونه مشکلاتی که به وجود آمده به خاطر عدم آموزش‌ها بوده است بنابر این برگزاری این گونه مانورها برای این است که به نقص‌های خود پی ببریم و آموزش‌ها را تکمیل‌تر کنیم.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: باید خلاء‌های موجود را پیدا کنیم و آنها را برطرف کنیم. بنابر این در ارزیابی که با کمک دانشگاه‌ها باید صورت گیرد، باید ببینیم که برگزاری این مانور چه خلاء‌هایی داشته تا آنها را برطرف کنیم.

وی تأکید کرد: تهران بزرگ پیچیدگی‌های خاصی دارد، به طوری که در طول شبانه‌روز تهران همواره با بحران مواجه می‌شود. بنابر این اگر زلزله‌ای رخ داد اگر آماده نباشیم به مشکل می‌خوریم.

وی از استانداری خواست که در این زمینه به وزارت نیرو کمک کنند و بودجه‌های لازم را تخصیص دهد، تا برنامه‌های خود را برای هر چه قوی‌تر شدن در مقابل هر گونه حادثه‌ای جلو ببریم.

گفتنی است دومین مانور فراگیر پدافند غیر عامل از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با حضور معاون آبفای وزارت نیرو، استاندار تهران ، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و جمع کثیری از مسوولان در محل ضلع جنوب غربی مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;