آثار تخریبی کنگره نظام پیمانکاری

کنگره

نظام پیمانکاری به عنوان یک مجموعه سازمان یافته ، بازوی کارا و توانای توسعه یک کشوراست. در این راستا، راهبردهای توسعه و ارتقای نظام پیمانکاری ، یک ضرورت ملی محسوب می شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  با توجه به اهمیت این موضوع، مجموعه ای سودجو اقدام به برگزاری کنگره ای با عنوان توسعه نظام پیمانکاری در عمران و شهرسازی کرده که بدون هماهنگی های صورت گرفته از عنوان نظام پیمانکاری استفاده شده است.

در راستای پیگیری این موضوع به سراغ طراح اصلی تشکیل سازمان نظام پیمانکاری رفتیم که وی گفت: طبق تماس های تلفنی که با حامیان عنوان شده این کنگره گرفته شده، آنها از برگزاری آن اظهار بی اطلاعی کرده اند. از این رو این اقدام می تواند نشانی از فعالیت افرادی سوددجو باشد که برای کسب منافع خود از عنوان نظام پیمانکاری بدون هماهنگی با متولی آن و مجلس شورای اسلامی استفاده کرده اند. نکته جالب توجه اینجاست که متولیان این کنگره هدف از تشکیل آن را تاسیس نظام پیمانکاری  قلمداد کرده اند که با توجه به اظهارات طراح نظام پیمانکاری، این مساله جای کمی تامل دارد.!

 

عضو هیئت مدیره شرکت های ساختمانی خراسان رضوی گفت: پیشنهاد تشکیل سازمان نظام پیمانکاری برای اولین بار در سال 1388، در شورای ادواری کانون پیمانکاری در مشهد و توسط بنده  ارائه شده است.

 

محسن سلیمی در ادامه افزود: در سال 89 توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره هشتم این طرح پیگیری  و در کمیسیون عمران مجلس  نیز مطرح شد. همچنین این طرح  برای تحقیقات بیشتر به مرکز  پژوهش های مجلس ارائه شد و حدود 6 ماه روی این موضوع کار کارشناسی نیز صورت گرفت  و گزارش مکتوبی در آن زمان نیز توسط مرکز پژوهش ها برای روشن سازی  ارائه شد.

 

عضو هیئت مدیره شرکت های ساختمانی خراسان رضوی در ارتباط با تشکیل کنگره توسعه نظام پیمانکاری در عمران و شهرسازی گفت: اینکه یک مجموعه ای از نام نظام پیمانکاری استفاده کرده و هدف از تشکیل این کنگره را تاسیس نظام پیمانکاری  قلمداد کند، آن هم بدون اطلاع بنده، جای بسی تامل دارد.

 

وی اظهار داشت: قابل ذکر است که تمامی حامیان عنوان شده، اظهار بی اطلاعی نسبت به این کنگره داشتند و حال سوال این است که مگر می شود یک کنگره با نام توسعه نظام پیمانکاری در عمران و شهرسازی آن هم بدون اطلاع بنده و یا حتی مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

 

عضو هیئت مدیره شرکت های ساختمانی با بیان آثار مخرب برگزاری چنین کنگره هایی گفت: برگزاری این قبیل کنگره ها می تواند آثار تخریبی بر روی پیشنهادات اولیه داشته باشد.

 

وی در خصوص نام این کنگره بیان کرد: بهتر بود این همایش با عنوان کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری، انجام می شد.

 

سلیمی در پایان در گفتگو با صما خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که آیا از زمان طرح تشکیل سازمان نظام پیمانکاری تاکنون افراد دیگری نیز بر روی این موضوع کار کرده اند و متولیان برگزاری این کنگره تا چه میزان اطلاع از سوابق تشکیل این نظام پیمانکاری دارند.

گفتنی است با توجه به اینکه هیچ یک از حامیان، اطلاعی از برگزاری  این کنگره نداشتند، اما برخی از اهداف پیش تعیین شده گنگره بدین شرح اعلام شده است.

بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی تشکیل سازمان ملی نظام پیمانکاری و تبیین نقش این سازمان حیاتی در توسعه صنعت کشور

تببین نقش و جایگاه مشاوران، پیمانکاران، معماران و انبوه سازان در نظام پیمانکاری

هویت شناسی و پیاده سازی الگوی معماری ایرانی-اسلامی در راستای تغییر فرهنگی معماری شهرها

انتقال تجارب و آموخته‌ها و به اشتراک گذاشتن مهارت‌ها و دانش فنی و مدیریتی شرکت‌های عمرانی و شهرسازی وغیره

پایان پیام/.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;