هشدار کلانتری در مورد کمبود آب

به گزارش تاسیسات نیوز، عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین نشست تخصصی فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به موضوع خشکیدگی جنگل‌های زاگرس گفت: وقتی به جای صدور پروانه چرای دام برای ۱۰ میلیون واحد دامی، برای ۳۰ میلیون واحد دامی، پروانه چرا صادر شد، چرا فکر کردیم جنگل‌های زاگرس نباید خشک شود؟


وقتی پوشش گیاهی و خاک را نابود می‌کنیم، سطح سفت شده خاک دیگر آب باران را عبور نمی‌دهد و جنگل ضعیف می‌شود و درختان خشک می‌شوند و گیاهان خشک‌شده با چوب کبریت یا رعد و برق دچار آتش‌سوزی می‌شوند.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیاست‌های آبی هیچ تغییری نکرده است و همین موضوع باعث شده فشار بر منابع آبی به حدی برسد که کشور به ورشکستگی آبی دچار شود. هورالعظیم، بختگان، شادگان، گاوخونی، ارومیه، هامون، انزلی برای محیط زیست بوده است، ولی به‌دلیل همین غفلت‌ها، آنها را از دست داده‌ایم.


کلانتری با اعلام این هشدار که با ادامه روند کنونی مدیریت منابع و مصارف آب در کشور، طی ۱۵ سال آینده تنها شش استان آب خواهد داشت و بقیه کشور بی‌آب می‌شوند، اظهار کرد: این به معنای تعطیلی کشاورزی در کشور است و البته همین موارد طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری اعلام شد و اعتراض بی‌مورد نمایندگان را به‌دنبال داشت.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;