کاهش مصرف انرژی در آشپزخانه

به گزارش تاسیسات نیوز، اجاق های القایی مهم ترین فناوری جدید در آشپزخانه ها محسوب می شوند. اجاق های القایی قابلیت تنظیم سرعت پخت و پز را دارند و می توانند مقدار زیادی حرارت را در مدت زمان بسیار کوتاه تولید کنند و یا درجه حرارت ملایمی برای گرم نگه داشتن یا پخت آهسته غذا ایجاد کنند.




بزرگترین مزیت اجاق های القایی به لحاظ مصرف انرژی آن است که این اجاق ها حرارت را به طور مستقیم و بی واسطه به ظروف منتقل می کنند.

 

 

 

تحقیقات دپارتمان انرژی امریکا نشان داده است که بازده انتقال حرارت اجاق های القایی حدود ۸۴٪ است در حالیکه در مورد اجاق های برقی و گازی این عدد حدود ۷۴٪ است. همچنین بازده تولید انرژی اجاق های القایی حدود ۹۰٪ است در حالیکه بازده تولید انرژی اجاق های برقی ۵۵٪ و اجاق های گازی ۵۰٪ است.

 

 

 

یکی از معایب اجاق های برقی و گازی تولید حرارت اضافی است که موجب گرمای هوای محیط و نیاز به تهویه فضا در فصول و اقلیم های گرم می شود. اما اجاق های القایی تنها ظروف مخصوص را گرم می کنند و حرارت بسیار اندکی را به محیط اطراف انتقال می دهند.

 

 

 

همچنین فناوری های هوشمند تعبیه شده در برخی اجاق های القایی قابلیت تشخیص نقطه جوش انواع مایعات نظیر آب، روغن، سوپ و … را دارند و می توانند به طور اتوماتیک پس از جوش آمدن محتوی ظرف حرارت را قطع یا کم کنند و یا با زنگ هشدار اطلاع رسانی کند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;