هشدار قطعی برق در لرستان

به گزارش تاسیسات نیوز، منظور از بهینه سازی مصرف انرژی، انتخاب الگوها و اتخاذ و بکارگیری روش ها و سیاست هایی در مصرف درست انرژی است که از نقطه نظر اقتصاد ملی مطلوب باشد و استمرار وجود و دوام انرژی و ادامه حیات و حرکت را تضمین کند.




به گفته کارشناسان امر استفاده درست و به جا از انرژی نه تنها متضمن استمرار حیات و توسعه پایدار جامعه است بلکه منجر به بقاء انرژی برای همگان و نسل های آتی و مانعی برای تولید و گسترش آلودگی های زیست محیطی ناشی از مصرف نادرست انرژی خواهد بود.

 

 

 

ایسنا افزود، در حالیکه احداث تاسیسات تولید انرژی الکتریکی و شبکه های برق رسانی نیاز به هزینه های زیادی دارد، علاوه بر بار مالی زمان لازم برای احداث نیروگاه سه تا ۸ سال است.

 

 

 

از این رو کاهش مصرف انرژی الکتریکی به میزان قابل ملاحظه ای در حفظ و بقاء سرمایه های ملی مؤثر است.

 

 

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان در این باره به ایرنا گفت: در سال جاری میزان مصرف برق مشترکان حدود پنج درصد رشد داشته که البته این میزان عمدتا در ساعات خاص شبانه روز مثلا از ساعت 19 تا 23 بوده است.

 

 

 

فریدون خودینا افزود: علت افزایش ساعات اوج مصرف نه تنها توسعه استان نیست بلکه به علت مصارف بالا و روی آوردن به دستگاه های پر مصرف مانند کولرهای گازی است.

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان همچنین گفت: ساخت و سازهای غیراستاندارد و به دور از اصول بهینه سازی مصرف انرژی و بدون استعلام شهرداری از شرکت توزیع برق استان نیز از جمله عوامل تشدید کننده مصرف انرژی هستند.

 

 

 

وی اظهار کرد: همچنین کولرهای گازی در ادارات و دستگاه های اجرایی بدون توجه به صرفه جوی در مصرف انرژی به کار گرفته می شود در حالیکه باید به میزان مصرف در ادارات توجه شود.

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اظهار کرد: کولرهای گازی در راستای مصرف انرزی برق تبدیل به معضل شده اند چراکه علاوه بر مصرف بالای برق برخلاف خنک کردن داخل ساختمان ها باعث گرمای هوا می شوند.

 

 

 

وی به میزان مصرف این دستگاه ها در ادارات اشاره کرد و افزود: میزان مصرف کولرهای گازی باید در سطح دستگاه های اجرایی و نهاهای دولتی توسط مدیران مدیریت و ممیزی شود چراکه در سطح استان در ساعت 10 صبح میزان مصرف برق به اوج می رسدو این نشان از بار سنگین مصرف کولرهای گازی است.

 

 

 

به گفته خودنیا در این راستا باید به میزان درجه این دستگاه ها توجه کرد و در دمای 24 تا 26 درجه تنظیم شوند.

 

 

 

وی اظهار کرد: کاهش هریک درجه دمای تنظیم کولرهای گازی چهار درصد مصرف برق را کاهش می دهد و بار سنگینی از شبکه مصرف برداشته می شود.




آماده باش نیروهای شرکت برق لرستان

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان همچنین گفت: در حال حاضر مرخصی و ماموریت تمام نیروهای شرکت توزیع برق این استان لغو شده و نیروها در آماده باش کامل جهت مقابله با بحران احتمالی قرار دارند.

 

 

وی بیان کرد: تعمیرات مورد نیاز شبکه برق رسانی استان انجام شده و در حال حاضر لرستان تنها استانی است که کمترین خاموشی را داشته است.



پویش صرفه جویی مصرف برق توسط کارکنان شرکت توزیع برق لرستان

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان همچنین گفت: این پویش به منظور صرفه جویی در مصرف برق توسط کارکنان شرکت توزیع برق لرستان در معابر و اماکن عمومی انجام می شود.

 

 

 

وی توصیه کرد که هم استانیها در راستای صرفه جویی در مصرف برق با پیوستن به پویش صرفه جویی در مصرف برق از بروز بحران برق در استان جلوگیری کنند.

 

 

 

خودنیا ببان کرد: در این راستا مشتریان کم مصرف پایش خواهند شد و یک درصد از مشتریان برق استان که حدود پنج هزار نفر هستند به عنوان مشتریان کم مصرف مورد تشویق قرار می گیرند.

 

 

 

وی افزود : در این طرح کارکنان شرکت توزیع برق استان میهمانان و همسایگان خود را به پارک ها و اماکن عمومی سطح شهر دعوت می کنند و تلاش می شود با تجمیع خانوارها در فضاهای عمومی در مصرف برق استان صرفه جویی شود.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در حال حاضر میزان مصرف برق استان در حالت قرمز است و با کوچکترین فشاری بر شبکه برق قسمت عظیمی از مناطق قطع خواهد شد.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان گفت: میزان مصرف برق در استان از ساعت 23و 30 دقیقه تا هفت صبح کم می شود و در این ساعات میزان مصرف در صورت استفاده از کنتور دیجیتال یک چهارم محاسبه می شود.

 

 

 

خودنیا اظهار کرد: خوشبختانه 90 درصد مردم استان در صرفه جویی مصرف برق توجه لازم را دارند و امید است 10 درصد باقیمانده نیز در این راستا اهتمام لازم را داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;