کاهش آلاینده ی هوا با راه اندازی آماک

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه با راه‏اندازی فاز دوم طرح آماک 7500 تن گازهای آلاینده از اهواز، مناطق و شهرستان‏های اطراف آن کاهش می‏یابد، گفت: فاز دوم طرح آماک یک طرح برد – برد – برد است.




معصومه ابتکار در مراسم راه ‏اندازی فاز دوم طرح آماک اظهار کرد: این طرح گام بسیار مهمی به‌منظور عمل به مسوولیت‏ های اجتماعی نفت و انجام تعهدات این مجموعه برای کاهش آلودگی‏ ها و سازگارسازی فعالیت‏های نفتی با محیط زیست است.





وی با اشاره به تاکیدات رئیس‏ جمهوری مبنی بر راه ‏اندازی طرح آماک با در نظر گرفتن تمام ابعاد فنی و ایمنی طرح اظهار کرد: باید به مجموعه دست‏ اندرکاران طرح آماک تبریک گفت که توانستند وعده خود را به رئیس‏ جمهوری در زمینه مهلت راه‏اندازی این طرح عملی کنند.





وی اظهار امیدواری کرد: طرح‌هایی همچون طرح آماک از سوی مجموعه نفت با شدت بیشتری تداوم یابد. ابتکار افزود: در بسیاری از حوزه ‏های نفتی همچون استخراج نفت و پالایشگاه‏ها و پتروشیمی‏ ها، توجه به استانداردهای زیست‏ محیطی و آلودگی‏ها و مدیریت صحیح پسماندهای پالایشگاه و پتروشیمی‏ ها، مدیریت صحیح فرآیندها و اجرای الزامات (HSE) اهمیت بسیار زیادی دارد.





رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم تداوم طرح‌های زیست‏ محیطی در حوزه نفت همچون فاز دوم طرح آماک اظهار کرد: همچنان کارهای عقب‏ مانده بسیار زیادی وجود دارد.





باید تلاش شود که مجموعه نفت در ایران همگام با ملاحظات زیست‏محیطی و با سازگارسازی با طبیعت و محیط‌زیست پیش برود تا بتوانیم برای سازگارسازی فرآیندهای نفتی با رعایت الزامات زیست‏ محیطی در دنیا الگوسازی کنیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;