اوپک خواهان تمدید توافق

به گزارش تاسیسات نیوز، شاید حال بتوان درک کرد که چرا بسیاری از کارشناسان احتمال تمدید توافق اوپک را بسیار می‌دانند. حتی آخرین اخبار از تمایل بزرگ‌ترین‌ تولیدکنندگان این سازمان برای رسیدن قیمت‌ها به 60 دلار خبر می‌دهند.




در واقع اخیرا روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از چند منبع آگاه اعلام کرد که تولیدکنندگان بزرگی در اوپک چون عربستان، کویت و عراق خواهان نفت 60 دلاری هستند.





این افراد به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند که عربستان، عراق و کویت باور دارند نفت ٦٠ دلاری می‌تواند به اقتصاد آنها کمک و امکان افزایش سرمایه‌گذاری در بخش انرژی آنها را فراهم کند و همزمان، سبب جهش تولید نفت آمریکا نیز نشود.





در واقع اوپک در سال‌های اخیر روزهای بسیاری را از سر گذرانده است. چراکه با کاهش قیمت نفت در سال 2014 درآمدهای نفتی اعضای اوپک به سرعت رو به افول گذاشت و اقتصادهای وابسته به نفت این کشورها به شدت تحت فشار قرار گرفت.





به‌طور مثال درآمدهای صادراتی اوپک در سال 2013 حدود 1/ 1 هزار میلیارد دلار بوده و در سال 2014 به 956 میلیارد دلار می‌رسد. اما با ادامه افت قیمت‌ها درآمدهای صادراتی حاصل از فروش نفت و دیگر مایعات سوختی این کشورها به 518میلیارد دلار می‌رسد که بیش از 50 درصد نسبت به سال 2013 افت داشته است.





شرایط دشوار و فشار اقتصادی بر همه اعضای این سازمان آنها را همدل‌تر از قبل کرده است و حال آنها تلاش دارند با هر اهرمی که می‌توانند مانع از افت بیشتر قیمت‌ها و بازگشت به روزهای گذشته شوند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;