سمینار آشنایی با نیروگاه­ های بازیافت تلفات حرارتی

به گزارش تاسیسات نیوز، به­ منظور بررسی روش ­های تولید برق ازطریق نیروگاه ­های بازیافت حرارت و آشنایی با فرآیندهای خرید تضمینی برق از منابع انرژی ­های پاک، سازمان بهره ­وری انرژی ایران با مشارکت سازمان انرژی­های نو ایران اقدام به برگزاری سمینار آشنایی با فرآیند تولید برق ازطریق بازیافت حرارت اتلافی در فرآیندهای صنعتی و خرید تضمینی برق حاصل از نیروگاه­ها با حضور مهندس سیدحسین سجادی مدیرعامل سابا و تعدادی از مسئولین و کارشناسان شرکت توانیر، سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی کشور در تاریخ 4 اسفندماه سال جاری در سالن کنفرانس شهید مطهری ساختمان معاونت امور انرژی سازمان بهره­ وری انرژی ایران نمود.





در ابتدای این سمینار مهندس سجادی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حرکت به سوی اقتصاد کم کربن و استفاده از انرژی­های پاک یادآور شد که اصلاح الگوی تولید و بهینه ­سازی در حوزۀ مدیریت مصرف انرژی، بهره ­گیری از سرمایه­ گذاری­ های خارجی و داخلی ازجمله فرآیندهای هستند که می ­توانیم از فرمایشات ایشان نهایت بهره را ببریم.





وی گفت امروزه در دنیا شاهد تحولاتی هستیم که بیش از گذشته اهمیت حرکت به سوی انرژی­های نو را نشان می ­دهد.

 

 

 

ایشان افزود درحال حاضر نیروگاه­ های حرارتی ما چیزی در حدود 3500 مگاوات توان تولید برق به صورت ­های مختلف را دارند.





هم­چنین گفت سابا با همکاری سانا درحدود 140 مگاوات که حدود 66 مگاوات آن به قراردادهای خرید تضمینی بلندمدت در زمینۀ بهره­ وری و انرژی­ها نو تبدیل شده است، اقدام کرده ­اند.

 

 

 

 

در ادامه مهندس بیاتی مدیر دفتر مطالعات و بهره ­وری منابع تولید سابا درخصوص آشنایی با تکنولوژی نیروگاه ­های بازیافت حرارت از فرآیندهای صنعتی به ایراد سخنرانی پرداخت وی در بخشی از سخنانش گفت مواردی مانند تهویه، گازهای گرم خروجی از فرآیندها و گازهای داغ حاصل از احتراق خروجی سیستم­های احتراقی، مهم­ترین منابع بازیافت حرارت محسوب می­گردند.

 

 

 

 

سپس در ادامه مهندس بهمن­ آبادی از سازمان انرژی­ های نو ایران درخصوص آشنایی با فرآیند خرید تضمینی برق از منابع پاک و تحلیل اقتصادی نیروگاه­های WHR و پس از آن مهندس رییسی در مورد نیروگاه­های بازیافت حرارت از فرآیندهای صنعتی و مکانیزم توسعۀ پاک CDM به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

 

 

 

در ادامۀ این سمینار به ترتیب دکتر کریمی از شرکت نصب نیرو، مهندس بابایی از شرکت فابا انرژی، مهندس احمدگلی از شرکت افق تأمین انرژی پارس و مهندس اسکندری از شرکت کیفیت سازان محیط به ارائۀ تجربیات موفق خود در زمینۀ تولید هم­زمان گرما و توان الکتریکی CHP بدون مصرف سوخت، تولید برق از بازیافت حرارت با استفاده از سیکل ارگانیک رانکین (ORC) سیکل رانکین سنتی (SRC) و تفاوت آن با سیکل ارگانیک رانکین و ضوابط انتقال به شبکۀ سراسری برق به ایراد سخنرانی پرداختند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;