یکصد هزار یورو جایزه!

مدیر عامل گروه صنایع گیتی پسند از جایزه یکصد هزار یورویی به تیم تحقیقاتی که موفق به یافتن مجموعه ای چون گروه صنایع گیتی پسند در دنیا شود خبر داد.

به گزارش خانه خبر گیتی پسند مصطفی وعیدی در آستانه آغاز به کار نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران به بیان توانمندی های این گروه صنعتی به عنوان بزرگترین مجموعه فعال خصوصی در صنعت ساختمان پرداخت و از پروژه بین المللی، تحقیقاتی –علمی گیتی پسند رونمایی کرد.

متن کامل این گفت و گو به شرح زیر است:

آقای وعیدی خوانندگان ما را بیشتر با مجموعه خودتان آشنا کنید.
سنگ‌بناي گروه صنایع گیتی پسند در سال 77 و باراه‌اندازي مراكزتحقيقاتي پليمر،مكانيك و برق و يكي دو واحدتوليدي،باهمراهي وهمت تعدادي از جوانان مستعد و كوشا گذاشته شد.نيت قلبي و انديشه راهبردي ما ،جلوگيري از خروج مواد خام نفتي از كشور، ايجاداشتغال،توليدمحصولات ایرا ني و برجسته کردن نام ايران در صنایع مختلف و در گستره بین المللی بود که خوشبختانه به بخشی از آن نیز دست یافته ایم.
حاصل مطالعات، تحقیقات و توليدات مجموعه در اين سالها، منجر به راه اندازی بیش از 30 واحدتوليدي درصنايع واسطه‌اي و پايين‌دستي، باتوجيه فني و اقتصادي مناسب و راه‌اندازي و تجهيز 13مركزتحقيقاتي ديگراست که این گروه صنعتی را متمایز از سایر مجموعه های تولیدی دیگر کرده است.

کمی بیشتر از محدوده فعالیت های مجموعه و تولیداتی که دارید صحبت کنید.
محدوده فعالیت گیتی پسند در سه محور تعیین شده که نخست تحقیقات و راه اندازی کمیته های تحقیقاتی است. ما هم اکنون 13 مرکز و کمیته تحقیقاتی از قبیل پلیمر، شیمی، فیزیک، برق و الکترونیک، اتوماسیون، مکانیک، عمران، انرژی، نانو، متالوژی، معدن، کشاورزی، هوشمند سازی ساختمان و شهرهای هوشمند راه اندازی کردیم و تاسیس آزمایشگاه های مدرن و مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی و آزمایشگاه همکار با اداره استاندارد را در برنامه کاری خود قرار دادیم. ضمن اینکه امروز گروه صنایع گیتی پسنددر هشت موسسه و انجمن معتبر بین المللی نیز تنها عضو ایرانی به حساب می آید..
محور دوم فعالیت ما، تولید محصول در سه صنعت ساختمان و شهرسازی، پلیمر و شیمیایی، کشاورزی و دامپروری است که در این بخش نیز محصولات ما در بسیاری از موارد در بازار داخلی پیشرو است.
محور سوم فعالیت های ما، آموزش و فرهنگ سازی است که سعی شده در تولید محصولات به روز خود نیز به آن عمل کنیم. همچنین با برگزاری دوره های آموزشی برای مهندسین مکانیک، مجریان و تاسیسات کاران و آشنایی با محصولات گروه این افراد را توانمند سازیم که هزاران نفر مجری تاسیسات آموزش دیده موید صحبت های ماست.

با توجه به برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان که هم اکنون در حال برگزاری است، رویکردتان را به صنعت ساختمان چگونه می بینید؟
در این صنعت رویکرد ما با آن چیزی که در جامعه مرسوم است متفاوت است، چراکه دقت ما در این بخش، نخست بر ساکنین ساختمان هاست و بر اساس فیزیولوژی انسان و فرهنگ حاکم بر جامعه، ما به دنبال ساختمانی هستیم که بیشترین آسایش را برای افراد به همراه داشته باشد.

موضوع دیگر مدیریت راهبردی مصرف انرژی ساختمان بود که گام اول احداث ساختمان هایی با برخورداری از 85 درصد ذخیره انرژی و مرحله بعد بابهره برداری از انرژی خورشیدی،ساختمان هایی با رویکرد مثبت انرژی( تولید انرژی از مصرف بیشتر باشد) است.
پس از گذر از این مراحل که با تحقیقات، و تلاش فراوان به آن نائل آمدیم، صادرات خانه و ساخت شهرک های مدرن و هوشمند در سایر کشورها، طراحی و تولید ساختمان های پیش ساخته که در محل مورد نظر به راحتی قابل مونتاژ و در کمترین زمان و با حداقل نیروی انسانی بود که در این روش هیچ محدودیتی نه در تعداد طبقات و نه در معماری ساختمان ایجاد نخواهد شد.

با توصیفاتی که ذکر کردید و نگرشی که بر تولید محصولات دارید، برای خدمات پس از فروش چه تمهیداتی اندیشیده اید؟
به ضرس قاطع می توان گفت یکی از مشکلات و معضلات ساکنین هر ساختمان، خدمات و پشتیبانی ساختمان است. با توجه به اینکه در یک ساختمان از انواع تجهیزات با برندهای مختلف استفاده می شود، مردم باید برای هر مشکلی که در ساختمان به وجود می آید به نفرات مختلفی در بخش های گوناگون مراجعه و حل مشکل نمایند. این گروه صنعتی با تولید زنجیروار محصولات مختلف ساختمانی از مرحله نخست تا انتهای فرآیند ساخت ساختمان سعی کرده ساکنین ساختمان را در پایان برای ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی ساختمان با یک سیستم پاسخگویی روبرو کند و از این بابت مشکل مردم در کسب خدمات و گارانتی حل شود.
بنابراین نگرش گروه شعار یک خانه یک برند با 10 سال گارانتی پس از تولد گروه تولیدات تاسیساتی، گرمایشی سرمایشی و تهویه مطبوع، ملزومات ساختمانی، پوشش های ساختمانی، لوازم بهداشتی ساختمانی، بر مبنای چنین نگرشی سامان دهی شده است و امروز این گروه صنعتی بر مبنای فعالیت های پژوهشی و دانش بنیان و تولید بیش از یک هزار نوع محصول به لطف خداوند، شعار گروه صنایع گیتی پسند اولین و تنها مبدع یک خانه یک برند با 10 سال گارانتی را به عینیت رسانده است.

چگونه ادعا دارید اولین و تنها مبدع یک خانه یک برند با ده سال گارانتی در دنیا هستید؟
خب تحقیقات زیادی برای یافتن گروه یا مجموعه ای در دنیا انجام داده ایم که با این نگرش و ویژگی ها، گروه صنعتی را راه اندازی کرده باشد اما تاکنون با آنکه در نمایشگاه های مختلف و در 70 کشور دنیا به اشکال گوناگون تحقیقاتی را داشته ایم، چنین نمونه ای را نیافته ایم.
به همین منظور از همینجا اعلام می کنیم در صورتیکه فرد یا یک تیم تحقیقاتی در قالب یک پروژه تحقیقاتی و علمی بتواند مجموعه ای با ویژگی های این گروه صنعتی از جمله، پایه دانش بنیانی و تحقیقاتی، دارا بودن 20 اختراع ملی، عضویت در مجامع بین المللی، تولید بیش از یک هزار نوع محصول ساختمانی، طراحی و اجرای خانه های هوشمند، دارای طراحی سیستم های صرفه جویی انرژی و گارانتی 10 ساله تمامی اقلام ساختمانی خود به صورت واحد، معرفی نماید، جایزه ویژه یکصد هزار یورویی این گروه صنعتی را به خود اختصاص خواهد داد.

یعنی برای تیمی که بتواند مجموعه ای با ویزگی های شرکت شما در دنیا پیدا کند، حاضرید یکصد هزار یورو جایزه بدهید؟
بله دقیقا. البته فراموش نکنیم باید ویژگی های مجموعه ما را همزمان داشته باشد. هرچند خود ما نیز طی بررسی هایی که کردیم به چنین مجموعه ای در دنیا برخورد نکردیم اما اگر یک تیم تحقیقاتی بتواند چنین مجموعه ای پیدا کند حاضریم یکصد هزار یورو پاداش بدهیم. البته نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا حاضریم این پروژه را اعلام کنیم و برای آن نیز برنامه ریزی کرده ایم.

برای اطلاع رسانی این پروژه بین المللی خود چه اقداماتی در دست اقدام دارید؟
راه های زیادی در نظر داریم، در ابتدا از طریق گزارش های خبری و توزیع در بین مهندسین، کارشناسان، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان دکتری، مهندسین مشاور و سایر متخصصین در این صنعت این پروژه را اعلام می کنیم. سایت اینترنتی گیتی پسند، وب سایت های صنعت ساختمان، ارسال طرح به سفارتخانه های ایرانی در کشورهای مختلف ، اطلاع رسانی در برخی از سایت های بین المللی ساختمان و روش های دیگری که بتواند ما را در اعلان پروژه در دنیا کمک کند نیز به مدد خواهد آمد تا این پروژه بین المللی اطلاع رسانی شود.

یکی از ویزگی های گروه خود را پشتیبانی و گارانتی 10 ساله اعلام کردید. در این خصوص بیشتر توضیح می دهید؟
اجازه بدهید موضوع را با یک مثال بیشتر تبیین کنم. در صنعت خودرو، این موضوع کاملا نهادینه شده و مردم با آن آشنا هستند. یعنی اگر پیشنهاد بهترین خودروی ژاپنی با مدل 2016 را به شما بدهند اما نمایندگی مجاز ارائه دهنده پشتیبانی و خدمات پس از فروش نداشته باشد خیلی ها حاضر به خرید این خودرو نخواهند بود. حال با این شرایط آیا بهتر نیست یک خانه ای که 24 ساعت شبانه روز از آن استفاده می کنیم، خدمات پشتیبانی و پس از فروش واحد داشته باشد؟
گروه صنایع گیتی پسند با تولید بیش از هزار نوع محصول در بخش ساختمان این امکان را فراهم کرده که ساختمانی با طراحی و استفاده از محصولاتساختمانیخود را ده سال ضمانت نماید و شعار امداد خانه را برای ساکنین عملیاتی نماید.
یادآورمیشود،نمایشگاه صنعت ساختمان تهران از 22 تا 25 مردادماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزارمیشود.
امسال نیز گروه صنایع گیتی پسند با دو غرفه در سالن 8 و 9 و فضای باز جنب سالن 25، در نمایشگاه حضور دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;