اولین قرارداد برجامی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا دائمی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، با اشاره به قراردادهای امضا شده وزارت نیرو با شرکتهای خارجی در پسابرجام گفت: تاکنون مذاکرات زیادی میان شرکتهای ایرانی و خارجی حتی پیش از برجام صورت گرفته و برخی از آنها منجر به موافقتنامه هایی شده، اما سرانجام شورای اقتصاد تصمیم گیرنده نهایی است.




وی افزود: این شورا تاکنون فقط یک مجوز برای یکی از شرکتهای بین‌المللی اروپایی چند ملیتی صادر کرده است و این شرکت می‌تواند کار خود را در ایران آغاز کند، همچنین شرائط خوبی برای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر در این قرارداد لحاظ شده و منافع ملی در آن به خوبی دیده شده است.




دائمی تصریح کرد: مطابق تقاضای صورت گرفته از سوی این شرکت اروپایی، ٣٥٠ مگاوات ظرفیت نیروگاهی تجدیدپذیر در کشور ایجاد می‌شود که ارزشی افزون بر ٦٠ هزار میلیارد ریال دارد.




معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: قرارداد دیگری نیز برای ساخت نیروگاههای سیکل ترکیبی به ظرفیت پنج هزار مگاوات به تایید شورای اقتصاد رسیده است.




وی ادامه داد: با توجه به این که فرایند قراردادهای این وزارتخانه با شرکتهای خارجی باید از کانال شورای اقتصاد بگذرد و به تایید این شورا برسد، در روزهای آینده شاهد اخبار بیشتری از قراردادهای پسابرجام در زمینه های مختلف خواهیم بود.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;