نفت در خزر؟!

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از نفت ما، وعده اکتشاف نفت در خزر داده شد.

مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: پس از انجام توافقات سیاسی تعدادی از شرکت های بین المللی صاحب نام در آب های عمیق جهت مشارکت در فعالیت های شرکت نفت خزر اعلام آمادگی کرده اند.

علی اصولی با اشاره به شعار دولت تدبیر و امید، افزود: همه فعالیت های ما باید منطبق بر تعقل و براساس بررسی های کارشناسانه باشد و باید با امید و نگاه به آینده در راستای تحقق اهداف و برنامه های شرکت گام برداشت.

وی با تاکید بر توافقات سیاسی اخیر و تغییر فضای کاری در کشور، تصریح کرد: با برگزاری جلسات هم اندیشی می توان نقاط ضعف و تهدید شرکت را شناسایی و آن ها را به فرصت تبدیل کرد.

اصولی افزود: بعد از انجام توافقات سیاسی تعدادی از شرکت های بین المللی صاحب نام در آب های عمیق جهت مشارکت در فعالیت های شرکت نفت خزر اعلام آمادگی کرده اند که باید با لحاظ داشتن همه فاکتورهای مورد نظر از این فرصت حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت خزر با اشاره به رویکرد بهره گیری از فرصت های جذب سرمایه، گفت: با توجه به لزوم توسعه فعالیت های شرکت نفت خزر در آب های عمیق دریای خزر و براساس طرح ها و پروژه های تعریف شده در این شرکت، فرصت های سرمایه گذاری شرکت های صاحب نام در این حوزه در قالب بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری آماده شده که باید براساس مکانیزم های مشخص شده توسط وزارت نفت این بسته ها را برای سرمایه گذاران خارجی معرفی کرد.

اصولی افزود: شرکت نفت خزر با توجه به فعالیت در آب های عمیق، شرایط ویژه ای را به لحاظ سرمایه گذاری، تجهیزات مورد نیاز، ریسک پذیری و نوع قراردادها نسبت به سایر شرکت ها دارد که برهمین اساس ضروری است با نگاه به منافع و مصالح ملی، تدابیری را بکار گرفت که اهداف صنعت نفت به بهترین شکل ممکن محقق شود.

وی با تاکید بر توسعه فعالیت های شرکت نفت خزر، افزود: براساس ماموریت محول شده به این شرکت باید فعالیت های اکتشافی در استان های شمالی با شتاب بیشتری دنبال شود که به همین منظور براساس مطالعات و فعالیت های لرزه نگاری انجام شده مقدمات کار جهت انجام عملیات حفاری اکتشافی در استان گلستان در حال انجام است.

به دلیل ساختارهای زمین شناختی پیچیده و عمق زیاد، دریای خزر از مناطق پر ریسک برای حفاری و اکتشاف نفت به شمار می رود. تنها میدان شناخته شده هیدروکربوری در دریای خزر، میدان سردار جنگل است که وجود منابع نفت و گاز در آن اثبات شده است.

در سال های گذشته توجه اصلی وزارت نفت به توسعه میادین نفتی در خلیج فارس و مناطق جنوبی معطوف بوده و کمتر به اکتشاف در مناطق شمالی کشور پرداخته است.


نفت در خزر؟!




انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;