۹۲ آسانسور غیراستاندارد در سال ۹۸ پلمب شد

مدیرکل استاندارد استان کردستان، گفت: در سال گذشته ۲۲۸ بازرسی از آسانسورهای اماکن عمومی و شرکت‌های نصاب و بازرسی توسط کارشناسان اداره کل انجام شده و ۹۲ آسانسور به علت عدم اخذ تاییدیه استاندارد پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، ژیلا یزدانی با اشاره به صدور ۳۸۶ تاییدیه ایمنی آسانسور برای ساختمان های استان کردستان، اظهار کرد: در سال ۹۸، تعداد ۳۸۶ تاییدیه ایمنی برای آسانسورهای منصوبه در ساختمان‌های سطح استان صادر شد، همچنین ۱۰۰ گواهی ادواری برای آسانسورهایی که قبلا تاییدیه اولیه استاندارد گرفته بودند صادر شد.

وی با بیان این مطلب که دریافت تاییدیه ایمنی برای تمامی آسانسورهای اجباری است، افزود: اعتبار تاییدیه ایمنی آسانسورها یکساله بوده و پس از آن باید مجددا مورد بازرسی قرار گرفته و تاییدیه ادواری اخذ شود.

مدیرکل استاندارد استان کردستان، از هم استانی های تقاضا کرد پس از بهره برداری از آسانسورها نسبت به اخذ تاییدیه استاندارد اقدام کنند چرا که نه تنها گواهی پایان کار ساختمان توسط شهرداری‌ها صادر نخواهد شد بلکه در صورت بروز اتفاقات ناگوار، مشمول بیمه نیز نخواهند شد.

وی در پایان عنوان کرد: در سال گذشته ۲۲۸ بازرسی از آسانسورهای اماکن عمومی و شرکت‌های نصاب و بازرسی توسط کارشناسان اداره کل انجام شده و ۹۲ آسانسور به علت عدم اخذ تاییدیه استاندارد پلمب شد

منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;