8- آتش‌سوزی تگزاس سیتی سال 1947

به گزارش تاسیسات نیوز، کسی فکر نمی کرد که یک آتش سوزی مختصر در یک کشتی باری پهلو گرفته در لنگرگاه چنین آتش سوزی عظیمی ایجاد کند.


این کشتی حامل 2300 تن کود نیترات آمونیوم بود که آتش سوزی در آن باعث شد بزرگترین انفجار صنعتی در تاریخ آمریکا به وقوع بپیوندند.


شدت انفجار این محموله به قدری بود که هزاران ساختمان در آن حوالی را با خاک یکسان کرد و بیش از 600 کشته و ناپدید برجای گذاشت (از جمله تمامی اعضای داوطلب آتش نشانی شهر تگزاس سیتی که بعد از وقوع آتش سوزی در درون کشتی حضور یافته و برای مهار آن تلاش می کردند).


آتش حاصل از این انفجار به چندین پالایشگاه و مرکز تولید مواد شیمیایی مجاور لنگرگاه نیز سرایت کرد و باعث سوختن تمامی بندر و قسمت زیادی از شهر شد.


شدت انفجار چنان بود که مردم نیواورلئان (New Orleans) در فاصله 250 مایلی از محل آتش سوزی صدای انفجار را شنیده و شیشه ساختمان ها در شهر هیوستون (HOUSTON) که در فاصله 40 مایلی تگزاس سیتی واقع بود نیز شکست.


این انفجار حتی یک فروند هواپیمای مسافربری که در فاصله ای دور از آسمان شهر تگزاس سیتی در پرواز بود را تحت تاثیر قرار داد و یکی از لنگرهای کشتی را حدود یک مایل به هوا پرتاب کرد (این لنگر تنها چیزی است که از تمام بندر مانده است).

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;